Ns q fer
Ahir va morir la mare d'una amiga molt proxima. La coneixia des dels 2 anys i es la tipica mare d'amiga amb la q et portes genial, sempre q pot et convida a berenar o a dormir i aquestes coses. El cas es q ahir va morir d'una malaltia q tenia des de feia 6 anys aprox. Els meus pares aniran al tanatori segurament, pero a mi i a la meva germana no ens deixen. En canvi, m'han dit q escrigui algun cosa a aquesta amiga, pero soc incapaç, ja q l'unica a vull fer abraçarla i estar amb ella i aixo es exactament l'unic q no puc fer. No paro de pensar en el q passara a partir d'ara, com pwr exemple penso q si no hagues passat tota aquesta merda del covid, els metges podrien haber estat mes per a ella i igual ara seguiria viva, o q en teoria aquesta setmana teniem viatge a italia, i q hagues passat si haguesim anat i ella s'hagues mort. O q la meva amiga no li podra explicar coses com q es lesbiana o q la seva mare no la podra veure graduarse o q no podra veure començar l'insti a l'altre filla seva. Q mai mes tornara a veure un partit de les seves filles. I en mig de tot aixo ns si soc egoista i penso en q fare jo si ella deixa l'equip i es muda pq no poden soportar estar en el mateix poble on va morir. Bueno, el q vull dir es q siusplau m'ajudeu a poder dir-li a aquesta amiga tot el q em passa pel cap sense semblar desconsiderada, fer-li entendre q ho sento molt de debo, q voldria estar al seu costat i tot en un tonto missatge. Gracies
Estrella Dorca

Hola bonica,
Primer de tot, sento moltíssim aquesta pèrdua. La mort és quelcom molt present i molt amagat a la vegada. Ningú ens ensenya a fer-hi front i a vegades pot ser complicat donar suport a les persones que han tingut aquesta pèrdua.
Crec que és important que li escriguis aquesta carta dient que l'únic que tens ganes és d'abraçar-la i estar amb ella. A vegades aquestes paraules són el millor consol. També ho poden ser paraules sinceres com: "no sé què dir-te", ja que expressen perfectament la situació en la que et trobes.
Tindràs molt temps i molts dies per parlar amb ella, ara et toca cuidar-la una mica, i això vol dir preocupar-te per ella (parlant amb ella quan ho necessiti i també respectant les seves estones a soles). No la jutgis amb el que faci, fes-li suport. Ja tindreu temps de parlar sobre l'equip i sobre el futur... De moment deixa-li clar que estàs amb ella per tot. Escolta-la molt. D'acord?
Per altra banda, estem convençudes que els equips mèdics han fet tot el possible per ella. Per molt que la sanitat estigui col·lapsada, els i les professionals estan dedicant totes les seves energies al benestar dels pacients (siguin de Covid19 o d'altres malalties). És el seu jurament.