No sé què em passa
(tinc un bloc de notes on vaig escrivint com em sento, aquest va ser l'escrit d'ahir, que, extranyament, vaig escriure en castellà, ja que normalment escric en català sempre)
No sé si algú em podrà ajudar.
"Hola estimado/a lector/a, voy a contar un poco cómo me siento actualmente.
Me siento perdida, no entiendo mis sentimientos, no entiendo mi vida ahora mismo, hay momentos en los que estoy bien, y otros en los que me sumo en la mismísima miseria, en los que me siento incapaz de superar y/o afrontar lo que me hiere, cosa que me impide ser una persona emocionalmente estable.
Y todo esto me jode mucho, porqué soy yo misma la que le doy tantas vueltas a todo y, al final, soy yo quien consigue que estas cosas pasen.
A veces llego a dudar de mí misma, llego a dudar de porqué le doy tanta importancia a ciertas cosas, de porqué no intento pensar en algo diferente y así liberarme de ese peso, pero es imposible para mí, y eso es algo que odio.
Y lo único que estoy consiguiendo es alejarme de personas que me importan porqué pienso que les molestaré si les hablo de estas cosas y tengo miedo de perder a las pocas personas que me aguantan. También tengo miedo de que piensen que el dolor me lo creo yo misma voluntariamente y me juzguen o no me tomen en serio.
Además, siento que ya no tengo a nadie a quién pueda contarle cómo me siento y compartir mis miedos e inseguridades. Y, de verdad, esto lo empeora aún más.
Me he llegado a plantear ir al psicólogo pero no quiero preocupar a mi familia, ni tampoco quiero tener que explicar lo que me pasa, ya que no lo sé ni yo realmente.
Lo único que quiero es ser feliz de una vez por todas, esto de estar triste ya me lo conozco demasiado bien.
Por ahora lo único que me queda es fingir que todo va bien e intentar estar bien realmente durante el máximo tiempo posible."
Estrella Dorca

Hola,
La teva carta desprèn molt patiment i tristesa. Gràcies per compartir emocions tant íntimes. Intentaré dir-te algunes coses:
• La tristesa s'ha de passar, s'ha de travessar per poder sentir-se millor. A vegades, com més fingim que estem bé, més difícil és connectar-nos amb aquest dolor i entendre què ens està dient.
• Les persones que tenim al voltant, hi estan perquè volen. Escullen estar a prop nostra, així que deixa que t'ajudin. Tenen ganes d'escoltar-te i cuidar-te. Deixa que ho facin.
• Si necessites atenció psicològica, demana-la. La teva família preferirà donar-te aquesta eina de suport si això serveix perquè, de mica en mica, puguis sentir-te una mica millor.
Vivim en un món on ens han fet creure que la persona valenta és aquella que no necessita ajuda de ningú, mentre que, en realitat, la persona que demostra valentia és aquella capaç de mostrar-se vulnerable als altres, demanar ajuda i confiar.
En quin bàndol estàs?
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico