Noves situacions
Bon dia, sóc una noia de 14, estic fent 3r d'eso. A 1r d'eso la meva mare es va morir, des d'aquell moment visc amb el meu pare, la seva parella, la meva germana gran, el meu germà petit i el nostre gos. Cada vegada que ens veiem amb la família de la parella del meu pare m'enfado i no ho puc suportar (aquí hauria d'afegir que el germà petit de la parella del meu pare és el meu exnovio i que quan el veig sempre es toca el coll i va sense samarreta per provocar-me i acabar a la seva habitació...) quan passa això el meu pare s'enfada amb mi i llavors no ens parlem durant dies i a mi em sap molt greu. Què puc fer per rebre millor aquesta situació? És normal que no suporti estar amb aquesta nova família? I amb l'ex, com puc arreglar tota aquesta situació? Moltes gràcies. ❤️
Estrella Dorca

Hola! Doncs sí que és una nova situació!
Les famílies enllaçades són molt complexes i cal establir molt bé el tipus de relació que hi anirem tenint. No és fàcil entrar a una família de cop, així que mica en mica aniràs trobant el teu lloc, ja veuràs. Si vols, parla-ho amb el teu pare i pacteu algunes situacions: per exemple poder marxar una mica abans, no anar-hi algun dia.... per facilitar que et vagis sentint més còmode.
Per altra banda hi ha la relació amb el teu ex. Pel que expliques sembla que encara manteniu algun tipus de relació íntima però sense ser parella. Primer de tot, hi ha gaire diferència d'edat? Perquè si us porteu molts anys, segurament ell està fent un delicte.
Si us porteu pocs anys, la pregunta és: a tu t'agrada aquest tipus de relació? Tens dret a escollir la relació que vols. Si tots dos voleu el mateix, fantàstic! Però si no voleu el mateix... potser haureu de prendre una decisió.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico