SUICÏDI
Em vull suicidar. no se que fer.
els hi vaig explicar als meus pares i ma mare em va contestar que quan torni a dir "una tonteria" d'aquest tipu (que em vull suicidar) em fotria una bufetada i em faria fora de casa. els hi vaig dir que era de veritat, que no era una tonteria. em va estar a punt de fotre una hòstia.
Crec que soc mala persona i els meus pares sempre em diuen que no tinc cor, que no sé estimar i que si continuo aixi acabaré sense amics/gues i no ho entenc pq en tinc forçes i els aprecio i ells/es m'aprecien també.
Els meus pares sempre m'estan criticant i em diuen que em crec "doña perfecte" pero jo no ho crec, perque soc la primera en trobar-me defectes i quan els hi dic que jo no ho crec em desvien del tema. Mai reconeixen les coses bones que faig, i aixo m'ofen.
Penso que només soc un robot, trec bones notes, estudio i ja estar. Per aixo em vull suicidar, un robot qualsevol ja em podria substituir.
El que no entenc es que el/la meu/va germa/na diu que m'estima i sempre em protegeix. no ho entenc ja que jo la tracto malament perque li tinc enveja. És l'anima de la casa i mai la renyen i diuen que sempre ho fa tot bé, en canvi jo, soc la que treu bones notes i no te sentiments.
Necessito que algu m'ajudi, i escriure-ho aqui mha fet desfogar-me una mica ja que ningu ho sap i a la unica persona a la que li voldria explicar no li vull tirar el pes de que una de les persones que mes l'importen, mes estima i mes s'aprecia (jo) es vulgui suicidar.
Espero que em respongueu aviat, que necessito ajuda. GRÀCIES! (pd: ja se que hi ha faltes pero he escrit lo que mha sortit de dintre i ho he fet a raig)
Estrella Dorca

Hola,
Entenc que estàs vivint una situació en la que et sents molt pressionada. És veritat que a vegades sentim que les persones del nostre entorn ens pressionen molt, i aquest pes no és fàcil de suportar. Intenta aquests dies parlar amb altres persones amb les que et sentis bé, que et facin sentir bé. Busca el teu espai íntim i fes activitats amb elles, per exemple, feu una classe de ioga a distància. És important sentir-nos connectats amb els altres i tu mateixa ens has dit que tens moltes amistats al voltant. Fes-les servir!
Per altra banda, busca dins la teva família algú amb qui et sentis proper per poder desfogar-te una mica (avis, cosines, tiets o tietes....). T'anirà bé que t'escoltin i que tu també l'escoltis. Estem en un moment de molta pressió, per tant, hauràs de trobar alguna vàlvula d'escapament, ja sigui escrivint, rient, pintant o parlant. Busca la que millor et faci sentir. Tens persones al voltant que es preocupen per tu, no ho oblidis.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico