Tothom folla
Hola! Veig que és una cosa normal tenir relacions sexuals quan es comença la universitat. Jo sóc verge i no tinc complexe, trobo que s'ha de fer quan s'està preparat, quan es tenen ganes o quan un vulgui. D'acord, tot aixè està molt bé però no és tan fàcil començar. Sembla tot una mica naïf però realment és així. Com comences la teva vida sexual (amb algú altre, no sol) com tu vols? Sé que hi ha molts casos en què es tenen relacions ja a l'institut. Personalment, no me'n penedeixo de no haver tingut res a l'institut perque sé que no estava ni molt menys preparada i tampoc ho hagués fet amb qui volgués. I jo a més tinc un problema: crec que sóc una mica patata lligant. O no pillo les indirectes o sóc massa directa o no "emano" el què es necessita. Tot és tant complicat que no em crec a qui diu que "en realitat no ho és tant". Si us plau, necessito una resposta que no sigui "quan et trobis preparada ja sorgirà" perquè no em servirà de res. Gràcies!
Cristina Albó

Hola,
La primera vegada, hauria de ser quan estàs preparada però, quan sabem que estem preparades? Doncs en primer lloc és important que la persona amb qui vulguem donar el pas de compartir la nostra sexualitat amb la seva i la seva amb la nostra ens doni confiança. També és important sentir curiositat, és a dir, que les primeres vegades tothom està més nerviós, neguitós, insegur,... és normal, però si el que hi ha és por, aleshores recomanem que esperem una mica més, que ens informem, que preguntem, etc...
El lloc també és important ja que si estem patint per si ens enxampen o no, podem estar més pendents de coses externes que del que està passant en realitat en aquell moment.
I responent la teva pregunta de "com es comença"? Et diríem que pel principi, ensenya-li i explica-li com t'agrada sentir plaer, de quina manera, amb quina estimulació, ritme, velocitat,... i que l'altre persona també t'ensenyi com li agrada sentir plaer. Tu li ensenyes i l'altre aprèn, l'altre ensenya i tu aprens!
Gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
http://www.helenaangel.com
">www.helenaangel.com