-
Em sento molt sol i frustrat. Ja fa mesos que noto que m'estic distanciant dels meus amics. No tinc ningú amb qui tenir suficient confiança per explicar-li les coses més personals, i sento que ningú m'entèn. Tinc 17 anys a punt de 18 i encara no m'he liat ni he tingut mai novia. Gairebé tota la gent que va al meu curs ja s'ha liat, ha tingut parella i alguns ja han perdut la virginitat. Jo en canvi, amb les noies, res de res. Sóc massa tímid i insegur. Sovint em rallo pensant en que sempre estaré sol i que no trobaré ningú a qui li agradi. Pensar això constantment encara em porta més depressió i frustració. M'encantaria tenir una relació però ho veig impossible.
No se com deixar d'estar trist i de sentir-me sol.
Estrella Dorca

Hola!
Abraçar la tristesa és un aprenentatge. Abraçar-la, cuidar-la i mimar-la, sense deixar que se'ns emporti. El pensament té tendència a contagiar-se de pensaments i records que vagin lligats a l'emoció que estem sentint. Per això és natural que, en un moment on et sents trist, tinguis més pensaments pessimistes.
Intenta compaginar estones agradables amb companyia i estones en solitud. Queda amb companys, fes coses que t'agradin, passeja a l'aire lliure, escolta música... deixa't sentir la tristesa. Si l'escoltes, la tristesa passarà i marxarà. Si intentes evitar-la, la tindràs al costat.
No passa res per passar una temporada tristos. Accepta-ho i busca allò que et fa sentir bé.
Pel que fa a les relacions amb altres persones, centra't en l'amistat i la família. En conèixer gent nova i disfrutar de les persones del teu entorn.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico