ELS MEUS PARES
Fa 3 setmanes que surto amb el meu actual novio del qual estic molt enamorada i que m'ajuda amb tot i em fa molt feliç. No m'he atrevit a dir-los-ho res als meus pares perquè se que em diran que encara sóc molt petita. Ells últimament han anat dient-me que sempre confies amb ells que m'ajudarien en tots els temes, com que hem deien això vaig pensar que d'aquí molt poc els ho diria perquè es mereixen saber-ho i seria tot més fàcil.
Avui he quedat amb ell i un altre noi, jo pensava que una amiga meva també vindria així que els he dit que aniriem nosaltres quatre, anavem a veure un partit de futbol, i com que la mare d'aquesta amiga meva jugava doncs jo suposava que quan hem veigues vindria amb nosaltres, finalment no. Quan he arribat a casa els ho he dit als meus pares amb qui havia estat finalment i no els ho ha agradat. M'han dit que no els ho pareixia bé que quedes amb dos nois sense que vingues amb mi alguna amiga de la colla. Jo no he entés perquè i m'han dit que són una nena de 12 anys i no està bé que quedi amb 2 nois i perquè la gent podria pensar que vaig molt solta i que a ells tampoc els ho agradava per no se que. I que com que ara no són edats per tenir novio els altres podrien pensar coses equivocades.
Llavors ara no se que fer, m'han prohibit quedar amb el meu novio si no vaig amb les meves amigues, cosa que no vull fer perquè quan estic amb les meves amigues estic amb elles i no vull que facin de "sujetavelas". I no vull dir-los-ho res de que tinc novio perquè després del que m'han dit avui no m'atreveixo i no ho veuran bé. Vull que ho sàpiguen però que em suporti'n i no em diguin que el deixe o coses d'aquestes.
Ajuda perfavor.
Estrella Dorca

Hola!
Pels pares és complicat acompanyar als fills mentre es van fer "grans". Generalment els costa veure les primeres relacions amoroses i acceptar els canvis dels seus fills i filles.
Si el que vols és ser sincera amb els teus pares, hauràs de parlar amb ells i explicar-los com et sents. Sigues sincera i diga'ls que no vols enganyar-los. Parleu sobre el que us fa por a tots, què fa patir als pares i què et fa patir a tu. Pacteu algunes coses (que sempre els hi diràs, que quedaràs amb ell uns dies concrets....) el que necessiteu posar sobre la taula.
Veuràs com mica en mica els teus pares acceptaran la relació. Ells volen protegir-te perquè t'estimen, no ho oblidis ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico