Sóc tímida
Hola
Em fa molta ràbia perque sempre dic que m'agradaria conèixer gent nova però quan tinc l'oportunitat em bloquejo, no parlo i em fico tant nerviosa que m'acabo fent ferides als dits i a la boca de tant mossegar-me. De petita també em passava fa 3 anys em va deixar de passar(de sobte em vaig tornar super oberta) i ara torno a ser molt tímida. Es pot arreglar o em quedaré així per sempre? Si es pot fer alguna cosa que és?
Ns si m'he explicat
Estrella Dorca

Hola!
Oi tant que es pot "arreglar"!
Primer de tot has de tenir en compte que la timidesa és una forma de controlar el que està passant. La persona que té timidesa necessita una estona per valorar com és aquell lloc i veure què s'espera d'ella. És a dir, com si analitzessis quines converses hi ha, de què parlen, com es comporten.... per així tenir una mica més clar com has d'actuar tu.
En segon lloc, si tu mateixa ja vas experimentar una temporada de ser "oberta", vol dir que ho saps fer!! així que intenta pensar què et donava seguretat en aquell moment per tenir la confiança de mostrar-te més oberta.
Com més interactuem amb els altres, més fàcil ens és mostrar-nos oberts. És a dir, acumulem experiències "positives" de les relacions humans, que fan que ens sentim més segurs en les properes experiències.
Potser ara et trobes en un moment on hi ha molts canvis a la teva i t'és difícil sentir-te confiada... Pensa-hi i recupera l'essència de fa tres anys (tu ja la tens, només l'has de destapar)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico