Pes
Ja fa bastant temps que els meus pares em comenten que estic molt prima, la qüestió és que fins fa poc que no mhen vaig adonar per mi sola. Ara ho segueixo estant estic intentant guanyar quilos però diàriament rebo comentaris de què estic molt prima o que sembró anoréxica i ho passo realment malament. Com puc fer per pujar de pes??
Judit Àvila

Hola guapa!
Primer de tot, gràcies per comptar amb
nosaltres!
Pel que
expliques, amb l’ajuda dels teus pares t’has adonat que tenies un baix pes i
que això et podria portar problemes de salut. I, també comentes, que hi ha
persones del teu entorn que constantment et remarquen aquesta idea i d’una
forma brusca i que això et fa sentir malament.
Doncs bé, a
aquestes persones que et fan comentaris desagradables no els hi has de fer cas,
o els hi pots contestar dient-los que si tant els afecta es podrien dedicar a
ajudar-te i no  a molestar-te. Que
cadascú és com és, així que comencin preocupant-se per ells mateixos.
D’altra
banda, si el que et preocupa és la teva salut, el millor que pots fer és
posar-te en mans d'especialistes (nutricionistes, dietistes, metges, psicòlegs,
...), que t'ajudin a entendre com funciona el teu cos. I, desprès de fer una
valoració, en cas que sigui necessari, adaptin una dieta a les teves
característiques i necessitats. Cada persona és diferent i cada cos també, per
tant és recomanable anar a un especialista perquè ens faci una dieta (en el teu
cas, per engreixar) en funció del teu cos. Cada persona necessita uns aliments
o uns altres pel tipus de cos que tenim, per tant et recomanem que et facin una
dieta especifica per tu, no en busquis per Internet, xarxes, etc.
Espero haver-te ajudat.
Judit (psicòloga)