Peso una barbaritat
Hola!!! Sóc una nena de 13 i a demés sóc de finals d'any (desembre), el problema esque amb l'edat que tinc ja peso 71 kg!!!
He provat de tot, esport, dieta, dietista, etc... Pero res m'ha donat solució.
Espero que em puguis aconsellar el més aviat possible per poder posar-ho en pràctica,
Gràcies 😊🙏
Andrea Esquerdo

Hola bonica!
Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres!
El millor consell que et donem és que t'acceptis tal com ets. A tots ens passa que de vegades hi ha coses del nostre cos que no ens agraden tant com d'altres, per les hem d'acceptar igual, ja que moltes vegades no les podem canviar. Tot i què, per l'edat que ens comentes estàs començant l'adolescència i és una etapa de molts canvis on els canvis físic hi són, el nostre cos passa de "nena" a " adulta". En aquest procés pot ser que canviïn coses del teu físic. No hi ha dues persones iguals ni dos cossos iguals, naixem amb una genètica i amb una constitució que és molt difícil de canviar, pel que el més important és acceptar-nos i estimar-nos tal com som!!
Un altre consell que et donem, és que no et fixis en el número de la bàscula, el nostre pes no només és el greix corporal. Els nostres ossos i els nostres músculs tenen un pes, hi ha gent que li pesen més i gent que li pesen menys. Durant un mateix dia el nostre pes varia molt, ja que bevem, mengem, anem al lavabo, etc. Pel que el número que surt a la bàscula no és el teu greix corporal!
El millor que pots fer si no et sents còmode amb el teu greix corporal, és anar a un dietista o un nutricionista per a que et faci una dieta específica pel teu cos. Comentes que ja has anat però potser aquella dieta no era l'adient pel teu cos, pel que t'animem a que vagis una altra vegada (ja sigui el mateix lloc o a un altre). Perquè és molt important que si volem reduir el greix corporal, ho fem de manera sana i la millor opció és anant a un professional. No et fixis amb dietes que surten a internet o a les xarxes socials, perquè són generals i no s'adeqüen al teu cos!
Accepta't i estima't
Andrea (psicologa)