Ajuda, no vull estar a casa...
Des de fa un temps enrera estar a casa m'agovia... Sempre havia estat una persona que no li importava estar a casa sense sortir però a mesura que va passant aquest curs m'estressa estar molta estona a casa... Vull sortir, quedar amb amistats o fer alguna cosa ni que sigui fora de casa... Ara bé és obvi que no puc estar cada tarda sortint de casa aií perqué sí. A part d'això estic molt estressada perquè no tinc gens clar que estudiar i cada vegada m'agobio més :') Ultimament m'estresso amb foça facilitat i ns com fer front a l'estrés...
Estrella Dorca

Hola!
Tinc la sensació que estàs sent víctima de la "labilitat emocional", és a dir, dels canvis d'humor sobtats. Aquesta angoixa per sortir de casa, la necessitat de quedar amb les amigues, però alhora la sensació de no saber què vols fer... Pot ser una sensació de vertigen important!
Per tant, anem a pams. Intenta buscar un equilibri a la teva vida. Organitza els dies que surtiràs i quedaràs amb algú i els dies que faràs feina a casa. Tenir una planificació ens ajuda a estructurar-nos i organitzar el nostre món.
Si saps que demà ja has quedat, és més fàcil que avui puguis fer la feina que se't demana.
Pel que fa a escollir el que vols estudiar... és una decisió important però no vital. Què vull dir? Doncs que sempre ets a temps de canviar la teva professió. Que si hi ha alguna professió que t'agrada més i la descobreixes tard, doncs et formes més tard. Els 18 anys no és l'única edat en què decideixes el teu futur.
Si necessites suport de la teva família o les teves amistats, demana'l. És important sentir-se acompanyat ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico