Suicidi
Hola, he tingut pensaments de voler morir. No ho vull acceptar però hi ha dies que no puc més i penso que potser si marxo faré un favor als altres. Però altres dies estic feliç i tinc por a la mort. Hi els pensaments van creuant la meva ment sovint... No se qué fer.... Gràcies
Estrella Dorca

Hola!
Els pensaments de mort i de suïcidi poden aparèixer en algun moment en què ens sentim molt tristos o decebuts per alguna cosa. També poden aparèixer en situacions en què ens sentim aclaparats, és a dir, que ens demanen tantes coses que no arribem a tot i ens sentim esgotats.
El més important és aprendre a diferenciar si aquests pensaments són reals o no. És a dir, si hi ha un desig o si el sol fet de pensar-ho t'espanta i et marxa del cap. Pel que expliques, tinc la sensació que és la segona opció. Intenta acceptar que a vegades el cervell ens dona idees "boges" i que nosaltres les podem descartar.
Pensar en la mort és tenir molt present la vida. És l'oportunitat de valorar la vida.
Tot i així, si aquests pensaments segueixen o són més intensos, explica-ho a algú (al consultori si vols, o a persones de confiança).
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico