AUTOCONEIXEMENT
Hola!!
Tinc molts dubtes sobre la meva personalitat i com soc jo com a persona. He llegit alguns llibres sobre psciologia i d'autoajuda peró segueixo amb molts interrogants. Tinc variis problemes d'autoestima i soc una persona molt insegura i tancada. M'agraderia aprendre a coneixe'm i perdre aquesta inseguretat que no hem deixa mostrar-me tal i com soc. Una de les coses que em fa sentir molt inferior a la resta, es que tinc quasi 21 anys i no he estat mai amb cap noi; se que no s'ha de correr per aquestes coses i que venen quan venen pero tinc molta curiositat i ganes d'experimentar en aquest sentit, pero mai he tingut la oportunitat. Tampoc he
tingut mai una relació d'amistat sana amb la que poder-hi confiar plenament.
Una altre de les coses que em fa sentir molt inferior és la meva ingenuitat i innoscencia davant la vida, em considero una persona bastant immadura per la meva edat.
Simplement feia aquesta consulta per si hem podrieu donar alguns consells per el coneixement/creixement personal i de confiança i deixar de capficar-me en voler tenir una relació amorosa.
Moltes gràcies!!
Estrella Dorca

Hola!
Doncs jo tinc la sensació que has de fer el contrari! Deixar de llegir tant sobre psicologia i autoconeixement i centrar-te en altres passions i aficions de la teva vida!
Si realment tens ganes de fer un procés de creixement personal, és millor que ho facis amb l'acompanyament d'una persona professional de la psicologia. Si et ve de gust, busca algú que et pugui ajudar en aquest procés. Però deixa de fer-ho pel teu compte, perquè probablement t'estàs obsessionant i aplicant-te conceptes que potser no són ajustats.
Pel que fa a les relacions amoroses, potser hauràs de començar a obrir-te a altres persones i cercles de gent. Quedar-hi, fer-hi bromes, compartir gustos.... i la mesura que coneguis persones diferents, ja notaràs amb quines notes l'atracció sexual ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico