Deixar-ho intuir
Bones, fa uns dies em vau dir que estava en un punt crític en que ho donava un pas i ho deia o se’m menjaria la malaltia, la anorèxia, definitivament degut a que ja m’estava controlant una mica. Aqui esta la consulta
https://adolescents.naciodigital.cat/consultori/ampliacio/58964
La cosa es que em vau dir que ho deixes intuir, però com ho faig això?
Es a dir nose com anar llençant indirectes sutilment perquè tampoc no vull que se pensin a lo bua esta està cridant la atenció i exagerant, a lo se que ha de ser sutil però no se que dir ben be. Em podeu ajudar una mica en frases si us plau?
Gràcies
Estrella Dorca

Hola bonica,
Recordo la consulta...
Coses evidents/subtils per donar a entendre als altres en quin punt et trobes:
• imprimir una còpia de la consulta i deixar-la entre els teus papers,
• fer els comportaments de control davant altres persones: a l'hora d'esmorzar, dinar, sopar...
• dir en veu alta tots els pensaments que tens: sobre el teu pes, la teva imatge, els teus desitjos...
• si tens alguna llibreta on apuntes coses, deixar-la oberta a la vista dels de casa...
Es tracta que tan aviat com puguis comencis a fer evident tot el que t'està passant, és a dir, que deixis de fer tot allò que feies per amagar que volies controlar el teu pes.
Espero que tinguis sort!
Si després d'un parell de setmanes no ho has fet prou evident, potser t'hauràs de plantejar parlar-ne obertament amb la teva família, amb la teva tutora o tutor, o fins i tot amb la psicòloga o psicòleg del centre.
Deixa't ajudar, d'acord? Et mereixes ser feliç i estar contenta.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico