No em veig suficient
Escric aquesta consulta perquè ja no sé amb qui més parlar. Surto amb un noi des de fa un any, i la nostra relació va molt bé. El problema és quan penso en les seves anteriors relacions. He estat investigant i es coneix com gelosia retrospectiva. M'obsessiono revisant el perfil de les seves exs a Instagram, m'imagino com eren ells estant junts, o que feien que ara fem nosaltres, moro d'enveja quan algú les menciona i tinc sempre ganes de plorar. Les veig a elles, i sobretot físicament sé que no tinc comparacions. Sóc una noia bastant normaleta i a elles les trobo precioses. I és quan em començo a qüestionar perquè li atrec jo físicament, si ha tingut a l'abast noies molt més boniques. Ho he parlat amb ell i diu que deixi de pensar-ho, però porto així mesos i no vull seguir parlant-li del mateix, no vull que es cansi de les meves inseguretats. Només li he parlat a un amic sobre això, perquè em fa molta vergonya explicar-ho, i ell m'ha dit que això marxa amb el temps. Però jo no milloro i no m'agrada aquest estil de vida. No vull que això afecti la meva relació i sé que si continuo així acabaré pitjor, no sé a qui més acudir. Sento que la consulta sigui tan llarga, gràcies!
Estrella Dorca

Hola bonica,
Potser cal que puguis treballar aquesta inseguretat amb l'ajuda d'un psicòleg o psicòloga. Tu mateixa ets conscient que t'estàs obsessionant amb aquest tema i que et pot portar alguna dificultat a la teva relació... així que hi hauràs de començar a posar remei.
Per altra banda, ell t'ha escollit a tu. Voluntàriament vol estar amb tu. Si no li agradessis, si no sentís atracció per tu, si no estigués còmode amb tu... no estaria amb tu. Si ens comparem amb altres persones sempre trobarem aspectes en què ens podem sentir "menys valuoses", però també n'hi ha d'altres en què som "més capaces". Sé que és difícil, però hauries de deixar de seguir les ex de la teva parella.
I buscar ajuda per parlar-ne amb algú.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico