PERDUDA
Darrerament em trobo molt sola. Sento que realment no tinc ningú en qui confiar i m'ho guardo tot per a mi. Estic en un equip de bàsquet i estem bastant unides però sento que estic en un esglaó inferior respecte a la resta. Estava amb un noi però ho vam deixar perquè a mi em feia vergonya el que pensés la gent si estava amb ell i a part no estàvem bé. He començat batxillerat i tots els meus amics de l'ESO se'm han distanciat perquè fan una altra modalitat. He conegut nova gent però igualment, no sé, no em sento 100% bé. D'altra banda el batxillerat m'estressa molt, estic dormint menys que mai, i sense estudiar molt trec 8, però sé que algun dia no serà així. L'any passat vaig desaprofitar tot l'any, perquè tenia una persona al cap, un amor no-correspost, i a dia d'avui em segueix fent mal. Em passo els caps de setmana tancada a casa, fent veure que estudio, enganxada al mòbil i a l'ordinador i només surto per anar a jugar els partits. L'any passat em sentia molt bé a pista, però això ha canviat, i ara em sento dolenta, sento que no valc res. Amb tot això pateixo molta ansietat i això es trasllada a menjar compulsivament, i m'he engreixat molt. No sé que serà de mi en un futur, no sé qui soc i tinc molta por del que pugui passar demà.
No sé que fer ja, estic desesperada. Crec que tinc por de la vida.
Estrella Dorca

Hola bonica,
Tinc la sensació que tot se t'està fent un muntanya, que perceps "perills" en tots els teus àmbits de vida i que et costa trobar un espai on et sentis segura i còmode. Crec que el més important és que puguis analitzar les coses una a una i no deixar-te emportar per tot el cúmul de situacions.
Potser és moment de demanar ajuda psicològica per poder situar les coses a lloc i parar una mica aquesta ansietat. Parla-ho amb la teva família i veuràs com et dona suport.
L'època de batxillerat sol ser un moment de canvi i d'enfocament cap al futur i aquesta mirada no sempre és fàcil, oi?
Respira i busca la calma.
Recupera l'essència del que t'agrada del bàsquet, del que t'agrada d'estudiar, del que t'agrada d'estar amb algun dels teus amics o amigues... ves a l'origen i deixa't gaudir.
Una abraçada,
Laia Sala
@laiasala.psico