...
Hola!A l'estiu de 6è a 1r vaig soritr a mb un nen i tot va acabar fatal.La cosa és que quan vam començar l'instiut ell i els seus amics no em van fer bulling però una cosa semblant...En plan m'insultaven pel pati i em deien bàsicament que era horrible físicament (era el primer cop que algú em deia coses d'aquestes)El cas eq jo en aquell moment feia com si res però vaig anar canviant la meva manera de vestir,plorava molt però feia veure que no m'afactava.A 2n ja no em va passar pq vaig fer amigues si suposo que ja no em veien dèbil.Aquest any m'ha tocat a la classe d'un dels que m'insultaven (amb el que vaig sortir)i el dia que vaig saber que aniria a la seva classe vaig començar a somiar quem'engrreixava molt i em ceia tota la xixa pel costat (vaig tenir aquest somni molts cops i em despertava de cop)Aquest any no m'ha dit res,però a mi m'ha vingut com el malt de cop i ho he treslledat el menjar fins al punt de perdre el control....
Fa poc vaig explicar el que em van fer a una amiga 2 amigues meves i em vaig treure un pes de sobre...Però m'agradaria saber si el descontrol cap el menjar i la percepció del meu cos té a veure amb els insults que vaig rebre fa dos anys
Estrella Dorca

Hola,
Gràcies per explicar-nos la teva història.
La pressió estètica sobre el cos, sobretot en les noies, és molt forta! Estem bombardejades constantment d'imatges i cossos irreals (fabricats amb editors de fotografia). També és veritat que si hi ha persones que directament t'insulten o fan comentaris sobre el propi cos, la inseguretat pot augmentar i sentir-nos molt malament amb nosaltres mateixes... comportant problemes amb l'autoestima i amb les habilitats socials, per exemple.
El control que intentes tenir sobre el menjar és una manera de controlar els insults que t'arriben. Erròniament creiem que si el nostre cos canvia, també canviarà la percepció dels altres i deixaran d'insultar-nos... mentre que la realitat és diferent. Qui vol agredir als altres, sempre trobarà escletxes d'inseguretat on atacar (sobre el cos, sobre la intel·ligència, sobre els gustos personals, sobre les habilitats en algun esport, sobre la família... ).
Per tant, per poder-te protegir, jo et recomano que puguis parlar-ne amb algú de la teva família per rebre un acompanyament psicològic que t'ajudi a recuperar la seguretat en tu mateixa. Crec que és important que rebis atenció per controlar aquests desordres en l'alimentació.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico