Necesito ajuda..
Hola y gràcies per tot.
Fa un temps em sento fatal, sempre estic trist y no tinc ganes de fer res, ni de fer el que m'agradava fer abans o ni tan sols de menjar.
Al meu institut no va tot bé, sóc molt tancat y no confío en gairebé ningú, per dir que tampoc tinc amics allà, veig que tots tenen amics y que es porten super bé entre ells y yo aquí que estic tot sol al pati y em far posar malament.
Diguem que vaig deixar de confiar en tothom quan vaig patir assetjament escolar fa un anys, vaig pasar per moltes psicòlogues que sento que no em van fer res y ni en van ajudar.
Llavors quan em tocava començar l'institut no em parlava amb ningú, sols amb una nena que em va recomanar una app per esvairme una mica dels meus problemes y dels meus mals.
Vaig fer-li cas y me la vaig posar, vaig conèixer un grup d'amics y algunes altres persones que em portava super amb ells, quan estaba connectat a la app estaba feliç, no em sentía malament ya que estaven els meus amics per tot, ens ajudavem mútuament, ens recomanavem coses y ens ho passàvem super bé, la meva mare no em deixava tindré apps amb qui pogués parlar amb desconeguts així que s'ho vaig amagar perquè no volia perdre les meves amistats y tornar a estar sol altra vegada.
L'any passat van pasar coses entre els membres de el grup y vam acabar distanciant nos, y ya en aquell moment sols parlava amb 2, al temps vaig congeniar molt amb un d'ells y parlàvem molt seguit ens divertiem y tot.
Però al desembre es van posar les coses molt negres y Hi había molta tensió a l'ambient així que vaig acabar distanciant me una mica d'ells.
Després d'any nou al gener, vam tornar a parlar una mica, pero ya no era igual, y després em van deixar de parlar, cosa que em va posar nerviós.
Y porto molt temps sense parlar amb ells, veig que sempre pugen estats al WhatsApp y que parlen entre ells, però a mi m'ignoren y yo no sé qué els he fet perquè no vulguin parlar-me de cop y volta.
Em passo sempre a les nits donant voltes a tot, m'he tornat molt antisocial y molt fred, hi ha algun punt en què no aguanto més l'ansietat y acabo tallant me perquè sento que això em treu l'ansietat y em fa sentir bé per alguns moments, hi han molts dies en els que no tinc més forces per continuar endavant y no m'agradaria continuar vivint
Uns dies em va obrir una antiga amiga de el grup y em va acabar recomanant que vagi a un psiquiatra pero yo no sé qué fer ya que la meva mare no vol que vagi a un Y els psicolegs als que em porta no em fan res y segueixo encontrarme malament.
No sé que fer amb tot, hi ha gent que m'intenta ayudar pero yo em nego, en cuanto als meus amics em desespero ya que no sé que fer perquè me'ls estimo moltíssim, no sé si tindria que fer cas a la meva amiga y anar a un psiquiatre o algo..
Gràcies per llegir.
Estrella Dorca

Hola bonic,
Moltes gràcies per la teva consulta... sé que no ha estat fàcil escriure tot això.
Quan ens trobem molt malament és important poder detectar el nostre propi límit i aprendre a demanar ajuda. Si vols ajuda professional, parla-ho amb la teva família i busqueu professionals de la psicologia o psiquiatria que et puguin ajudar.
Portar impresa aquesta consulta et pot ajudar a explicar-li com et sents.
Pel que fa al tema relació amb altres, potser et toca prendre un paper més actiu i ser tu qui comencis les converses amb els altres i t'interessis per com estan, què els hi passa, què els hi agrada... a totes les persones els agrada sentir-se cuidats, així que cuida tu també les relacions. (a través de l'app i cara a cara).
Si ho necessites busca ajuda també amb el teu tutor o tutora, explica-li com et sents dins la classe i busqueu alternatives ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico