Insomni
Hola! Crec que pateixo insomni. Des de la nit del 29 de Desembre no puc dormir bé. Mai havia tingut problemes per dormir , però aquella nit va començar tot. No sé per què no podia dormir, gens. Ni tan sols tenia somni. Van arribar les 9 del matí i encara jo no havia dormit ni tan sols 1 minut. Gens. Em vaig preocupar massa. Des d'aquella nit em costa moltíssim agafar la son. Si em llevo a les 7:00, fins els 2/3 no dormo. Hi ha nits que ho passo fatal donant voltes, em poso nerviosa, el meu cor saccel·lera i començo a suar molt. Abans em dormia amb una facilitat increible. Sí que es veritat que últimament estic tenin problemes personals, pero es que ja porto dos mesos així i no puc mes, em dormo a les classes i sempre em sento agotada. El meu dubte es que no sé si he d'anar al metge, la meva mare em va comprar infusions i he millorat una mica, però no com m'agradaria i estic super agoviada, ja que dormir bé crec que és super important.. Creus que hauria d'anar al metge? Que puc fer? Moltíssimes gràcies per atendre'm, ho necessito :(
Estrella Dorca

Hola!
Si notem que ens trobem malament i que sentim que no tenim prou energia, sempre s'ha d'anar al metge. Així que parla amb la teva mare i busqueu ajuda ;)
Per altra banda, la son és una mica punyetera i com més ansietat i ganes d'adormir-te tens... menys apareix. En comptes d'anar pensant que hauries de dormir, intenta centrar-te en aprofitar l'estona per tal que el cos es relaxi... aprofita per llegir alguna novel·la, aixeca't un moment del llit i fes-te una infusió....
Potser hauràs de revisar-te algunes pautes d'higiene del son:
1. Mantenir un horari estable a l’hora d’anar a dormir i aixecar-se el matí, inclosos els caps de setmana.
2. Evitar estimulants, cafè, te, cacau o alcohol, després de les 17 h.
3. Eliminar les migdiades si tenim problemes d’insomni.
4. Evitar l’ús de l’ordinador, del telèfon mòbil i de qualsevol altre aparell més tard de les 21h.
5. Deixar un interval de temps de 15 a 20 minuts que ens permeti passar de l’activitat a un ambient de descans.
6. Evitar sopars abundants.
7. L’ambient de l’habitació ha de ser silenciós, fosc i amb una temperatura agradable entre els 16º i els 20º.
8. Realitzar exercici físic moderat a la tarda.
9. Prendre un bany d’aigua a temperatura corporal abans d’anar a dormir.
10. Practicar exercicis de relaxació abans d’anar a dormir.
A veure si pots aplicar alguns d'aquests consells...
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico