No soc jo
Des de fa un temps que sento que no sóc jo. Crec que tinc molts problemes i relacions tòxiques. Tinc una "amiga" (A) des de que tenia 5 anys, no érem inseparables però sí que havia entrat al grup de les millors amigues. Molts cops, sentia que em deixava de banda perquè explicava coses a les altres amigues i a mi mai em deia res i em donava molta ràbia. Però al final acabava sabent que els havia dit (una tonteria) i ho deixava passar. El temps anava passant i vam arribar a l'institut, vam fer nous amics però jo no vaig acabar de fer més amics fins 1 any i mig després. Sempre he estat molt tímida. Mai hem tingut una relació de dir-nos-ho tot pero els cotiscotis ens ho deiam.
Mai m'he liat però el mes passat vaig saber que l'amiga A s'havia liat per primer cop. Aquest any ens hem distanciat més i el primer que vaig pensar quan ho vaig saber va ser que tonta perquè sabia que el noi amb qui s'havia liat no era la seva primera opció, a més havia tingut algun problema amb ell. Sempre em demanava consell per coses però al final acabava fent tot el contrari que li deia. Però ho deixava passar. A més, la coneixo més del que es pensa, últimament ha canviat molt i inclús penso que no és ella mateixa sinó que aparenta ser una més "guay".
Sento ràbia i tristesa. Ràbia perquè sé que no em mereixo això i tristesa perquè em sento sola. Com ja he dit no sóc gaire sociable. Crec que "caic" bé a tothom però no em sento part d'un grup. Tampoc intento aparentar ser qui no sóc per estar-hi pero igualment ho faig en un altre context.
Vui conéixer a noves persones, a ser qui sóc en realitat sense tenir una "reputació", però no sé com. Molt cops no surto de festa perquè no tinc molts amics íntims i perquè practico un esport que m'ocupa molt temps.
No vui fingir més, què faig?
Si us plau no pengeu això a les histories d'Instagram erquè potser hem reconeixen.
Estrella Dorca

Hola!
Doncs pel que m'expliques tens força clar què vols i què no vols de les altres persones.
A vegades dediquem molta energia a unes persones que no ens retornen el mateix. En qualsevol relació (parella, amistat...) l'energia s'ha d'equilibrar. Això vol dir que totes dues persones han de cuidar a l'altra persona. Pel que m'expliques, amb la teva amiga no esteu equilibrades, per tant potser hauràs de prendre la decisió de deixar-la anar i deixar de posar esforç en mantenir l'amistat.
Si és fàcil, l'amistat segueix, si és molt complicat, potser s'ha de deixar anar...
Per altra banda, si tu tens ganes d'obrir-te a noves persones, fes-ho! no esperis a tenir un grup "íntim" per quedar amb ells i sortir de festa, ves-hi i ja aniràs veient com et vas sentint... ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico