Pateixo maltracte psicolòogic?
Hola... Porto 5 anys amb la meva parella i tinc 18 anys. La veritat es que penso que estic patint un maltracte psicològic i tot s'em ve a sobre. Les meves amigues ho tenen clar, ho és sense cap dubte. Tothom pateix i té por per mi. No tinc amics, ja que la meva parella m'ho proibeix, no em deixa quedar amb les meves amigues (porto des de la meva festa d'aniversari sense veure-les, va ser al juny de 2019). He començat un cicle i he conegut gent, fant molts plans i queden tots. Jo no hi puc anar-hi i molt menys parlar amb els nois, ni acostar-m'hi a ells. Ho tinc prohibit. Em controla, i només puc sortir amb ell. Diu que ell mana a la relació i jo he d'obeïr. S'enfada per tonteries com no trucar-li quan vaig sola pel carrer, ja que no confia en mi i així s'assegura que no estic amb ningú des de que surto de la meva casa fins que arribo a la seva. Tinc insomni. Cada nit és impossible dormir sense estar MINIM 2 hores donant voltes. Em dormo sobre 3/4 y em llevo a les 7 del matí perquè he d'estudiar. Em costa molt estudiar, estic desmotivada. No puc sortir de festa sense ell (i només sortim si ell vol perquè diu que no porta res bo) i a mi m'encanta la festa. Veig a totes les meves amigues sortir i jo ni tan sols puc anar a prendre un café amb elles. Per les nits em controla les hores que dormo mitjançant un rellotge intel·ligent que ho conta i posa les hores a les que et dorms i et lleves. Això m'afecta massa perquè a banda de l'insomni, veig que no puc dormir i que ell s'enfararà perquè no he dormit a l'hora que vaig deixar el telèfon (no li menteixo, s'em va impossible dormir...). Estic com a una capsa en la que només surto per estar amb ell, i prefereixo quedar-m'hi a csa perquè quan sortim i miro cap algun lloc ell immediatament mira per veure-hi si hi ha algun noi, o no puc mirar a cap noi perque me la lia, em diu de guarra para arriba. Em bloqueja, i cada discussió em du "puta basura de mierda", "eres lo peor" puta niñata, "no sabes hacer nada", i el pitjor es que la majoria de cops tot son errors seus, pero em fa sentir culpable d tot. No puc més amb la meva vida, cada cop tot és pitjor. He intentat deixar-lo però tinc una dependència emocional MASSA grossa, sempre hi torno, no puc estar sense ell. És un infern. Necessito ajuda...
Estrella Dorca

Hola bonica,
El que m'expliques és molt dur... i sí, és maltractament.
El control és una de les eines que té el maltractador, també hi ha el xantatge, l'aïllament, els insults, la gelosia, aquesta falsa protecció...
Ara mateix et trobes en una situació complicada i és necessari que demanis ajuda: a les teves amigues o a la teva família. Explica'ls com et sents i demana'ls ajuda i suport.
Busca http://serveisoberts.gencat.cat/equipaments
#?adreca.municipi=Barcelona&categories.subtema=Oficines%20d'informaci%C3%B3%20a%20les%20dones&adv=true" target="_blank">aquí l'oficina d'atenció a les dones que et sigui més propera i demana informació.
Ara és moment de recuperar totes les persones que t'estimen i es preocupen per tu, deixa't acompanyar i ajudar. Et mereixes dormir tranquil·la, poder sortir amb les teves amigues i estar en una relació de confiança, seguretat i estima.
Una abraçada!
Laia
info@laiasala.cat