Perduda
Hola, el setembre vaig començar en un institut nou el batxillerat i no coneixia a ningú. Durant el primer trimestre em sentia trista i sola i ara tot i que he fet alguna amiga encara em sento així.
No he dit res d'això als meus pares. Ells ja saben que sóc bastant introvertida i que em costa fer amics pero és que quan els hi vaig explicar que em passava el primer trimestre van fer com un drama i a mi això no m'ajuda, a veure també m'animen això sí. Tampoc li he dit res a cap amic ni amiga perque no vull fer pena.
A l'institut de vegades no sé amb qui anar, perquè a mi m'agrada anar a la meva bola però tampoc vull estar sola tota l'estona i tampoc vull seguir o anar darrere d'algú sempre com feia una amiga meva. M'agradaria encaixar més a la classe i no sé que fer. Si em podeu donar algún consell, gràcies.
Estrella Dorca

Hola!
Sentir-se part del grup no és tan fàcil com podria semblar.... Per algunes persones, sobretot si són tímides o introvertides, les relacions socials necessiten molt més temps, per poder agafar confiança i sentir-se segurs amb el grup. Ara bé, què més hi pots fer?
• Parla amb el teu tutor o tutora per explicar-li la situació, potser es poden fer algunes dinàmiques de cohesió als horaris de tutoria ;)
• Interessa't pels teus companys i companyes. Si algú t'explica algun problema, fes-ne seguiment i demana-li com ho porta.
• Explica algun aspecte més íntim del teu dia a dia (la relació amb els teus pares, els teus somnis, algunes relacions d'amistat...). Quan t'obres als altres, crees una sensació de connexió amb els altres.
• Busca persones amb qui fer els treballs de grup.
I mica en mica... no t'obliguis a ser el centre d'atenció de la classe, perquè segurament aquest paper no et farà sentir del tot còmode.
Una abraçada!
Laia Sala
info@laiasala.cat