problemeas amb ma mare
Hola, gràcies per a tot, bueno, bolia comentar uns problemes que an comensat fa uns mesos. fa un temps hem varen comprar un ordinador nou i doncs hem vaig posar a jugar diariament, habeure els meus pares els hi semblava be, pero va comensar a vaixar les meves notes al arrivar a segon, i la conclusió dels meus pares era que la culpa era del mobil, bueno mel van treure i les notes no milloraves, i doncs hem van treure l'ordinador i el mobil, bolien que arrives de casa recollis tot estudies i oh fes tot perfecte i a sobre sense agafar l'ordinador i el mobil, nomes els caps de setmana. bueno, vaig tindre que aguantarme, despres la nostre avia viu amb nosaltres i ve cada dia cuan li dona la gana cosa que hem semba be però avegades es fa ecscessiu, avegades comensa a parlar i fer coses que hem molesten i si li dic que pari les fa mes i si m'enfado els meus pares es posen a dir que la tracto malament, i amb els meus pares, doncs la meva mare te cancer i el meu pare diu que la he de cuidar mes pero es vastant estressant arrivar de l'institut si no tinc deures que la meva mare es posi a cridar que no faig res la meva avia ficant-se pel mitg i hem donen avegades atacs d'ansia, no puc mes i hem poso a plorar o a cridar que hem deixin en pau, he intentat parlar amb la meva mare pero diu que el perque de els seus enfadus es perque no li presto atenció i jo ja no ho entenc. si bull parlar amb ella per arrivar a un acord es posa a vacilar-me i no hem deixa parlar, diuen que hem treuran l'ordinador perquè segons ells tot aixo es culpa de l'ordinador, però per a mi l'ordinador es un metode per desconectar.
Estrella Dorca

Hola!
Gràcies per escriure'ns. La situació de casa teva és una mica complexa, perquè entren en joc diferents necessitats. Segurament la teva àvia té ganes d'estar amb tu i no sap com fer-ho, de manera que potser ho fa molestant-te... també és veritat que les persones grans generalment tenen un altre ritme de vida, de manera que pot ser complicat trobar l'equilibri entre tu i la teva àvia.
Per altra banda, la malaltia de la teva mare pot ser un factor molt estressant a casa. Quan algú emmaltalteix, entren en joc la por, la tristesa, les preocupacions, l'ansietat,... i no és fàcil. Generalment desestabilitza qualsevol llar!
Per tant, potser et toca assumir que estàs vivint una època en que necessiten que col·laboris una mica més a casa. Intenta parlar amb el teu pare per demanar-li què esperen de tu. Si pots, fes-ho i comprova si la situació a casa canvia i hi ha més bon ambient. A vegades pensem que no canviarà res, però fent algun petit canvi ja es nota una millora! Fes la prova ;)
També et diré que aprofitis aquest temps sense ordinador ni mòbil i passis estones amb la teva àvia i la teva mare. Potser coneixeràs facetes d'elles que no coneixies!! Com per exemple, què feien elles quan eren joves, si es van enamorar, si van tenir problemes amb les amigues... segurament si parleu d'això us sentireu més unides ;) LLavors serà el moment que tu també ho puguis compartir amb elles!
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico