No sé com fer amics de veritat
A l'institut tinc uns quants amics i amigues. Em porto bé amb ells i això està bé. El problema és que sento que em falta algo. O sigui sempre miro als demés i la gran majoria de gent té un grup d'amics que sempre estan junts, que són millors amis, que sempre queden, que sempre parlen per Watsapp, que s'ajuden en els problemes, que tenen confiança entre ells... En canvi jo sento que no tinc un bon amic o amiga amb el que pugui confiar, que m'estimi, que li agradi molt està amb mi. A de més, si mires el meu Watsapp fa pena, ja que la gent de la meva classe només m'escriu per a que li passi els deures, per saber que s'ha de fer durant la setmana, per a que els hi ajudi a fer les coses de l'insti... I a mi la veritat és que m'agradaria molt que tingues amics o amigues que em parlessin per Watsapp per enviarme memes, o vidios, o per que parlessim de churrades, de nois... No sé, de coses que no fossin de classe. Perquè ho sigui diguem que jo trec molt bones notes (sóc l'empollona) així que moltissima gent només em parla per aquest tipus de coses, i això em fa sentir horrible. També és veritat que sóc una mica tímida i no sé si és per això que no puc acabar de fer amics de veritat. I una altre cosa és que jo vaig a un col·legi a on es fa parvulari, primaria i secundaria, així que porto 11 anys amb les mateixes persones. No sé si per aquest motiu ja tinc una etiqueta o algo i per això no puc acabar de fer un bon bon amic o amiga. També és veritat que hi han unes quantes persones que van venir noves fa poc i amb porto bastant bé amb elles, així que suposo que m'aniria bé conèixer a gent nova, però no sé com.
En resum, vull aconseguir que els meus amics, passin de que els hi caigui bé a que siguin molt amics meus, que pugui confiar amb ells, que ens ho passem bomba... No sé, aquest tema em procupa molt i no sé si em podrieu ajudar.
Estrella Dorca

Hola!
Primer de tot, jo ho parlaria amb el teu tutor o tutora. Potser podeu fer alguna dinàmica de cohesió de grup que faciliti que us comuniqueu de manera diferent.
En segon lloc, hem de tenir clar que les persones tímides necessiten més temps per obrir-se i mostrar-se confiades als altres.
També cal tenir en compte que algunes relacions es creen de manera dinàmica, és a dir, es van formant a través de les persones que en formen part. Si tu vols que els altres t'enviin memes, potser has de començar a enviar-ne. Si tu vols que et parlin d'altres coses, potser hauràs de començar a fer preguntes sobre el seu dia a dia o de fora de l'escola, si tu vols sortir a donar una volta, potser hauràs de ser tu qui ho proposi... Nosaltres també formem part de les relacions que tenim amb els altres.
Per altra banda, també et qüestionaré una mica això dels "millors amics". Tenir un grup on et sentis còmode és molt agradable, però cal que et faci sentir prou segur/a com per poder anar amb altres persones sense sentir-se culpable ni jutjat/da. Si un grup d'amics és tant tancat que no et permet quedar ni parlar amb ningú més... potser no és un grup gaire sa, no creus?
En resum, prova de generar noves dinàmiques amb les persones de la classe. Contesta amb algun meme, demana'ls si segueixen alguna sèrie o programa de tv per comentar-la junts, pregunta'ls sobre aspectes més íntims.... i mica en mica genera aquest espai de confiança.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico