sola
hola!! soc una noia que acaba de fer 17 anys i mai mmhe liat ni he tingut res amb cap tio. ara a la meva edat es l'edat que la gent comença a perdre la virginitat i sempre que estic en un grup d'amigues (no tinc gruo d'amics mixta) surt el tema dels nois i les noies i tal). totes elles saben q mai he tingut res i q no m'he liat i algunes em diuen q no passa res que quan passi ja passara. pero tinc la sensacio que no passara mai. aquest any estic a un cole nou i estic coneixent a gent nova pero (em molen els tios) no em porto amb nois. obviament no em vull liar amb qualsevol pero tinc la sensacio que sempre estare aixi i que mai tindre ni un lio amb algu. hi ha dies q m'afecta mes i d'altres que no tant, pero veure com gent q conec i amigues meves mes petites (tipo 2,3 anys mes petites) fan d tot i jo estic aqui sent la gran i sense tenir res em fa sentir sola. se q es una tonteria pero no se que fer.... vull tenir algo amb algu, alhora doc una persona bastant tancada quan estic insegura u el tema m'esta posant una mica dels nervis....
moltes gracies :((
Estrella Dorca

Hola!
Gràcies per escriure'ns!
Primer de tot, hi ha moltes més persones que es troben en aquesta situació. No sé com ho hem fet, però la sexualitat sembla una mena de cursa on cal arribar el primer o la primera per situar-se per sobre dels altres. I no és així. Tenir relacions (o embolics) amb altres persones només perquè "toca" per edat sol ser un error que ens fa sentir malament amb nosaltres mateixos i amb el nostre cos, així que... descartat!
Per altra banda, tu mateixa dius que et ve de gust fer-ho amb algú que realment et desperti aquesta atracció, no? Doncs paciència!
Potser cal anar pas a pas:
• Obrir-te una mica més amb els nois (conèixer-los una mica, només), per agafar més seguretat i confiança.
• Disfrutar de la teva sexualitat de manera individual. Creant les teves fantasies eròtiques, coneixent el teu cos...
• Començar a descobrir quines persones t'atrauen i quines no. Què és el que t'atrau d'elles, quins aspectes són importants per tu...
Veuràs com mica en mica aniràs coneixent millor el teu cos i el teu desig, que et sentiràs millor amb tu mateixa i podràs escollir.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico