Vegetariana?
Hola,
Soc una noia de 15 anys que us va escriure fa uns dies, nose si ho heu rebut, per aixo us torno a escriure.
Ara mateix estic en un altre pais fent un trimestre com a exchange studient per aprendre angles.
Fa mesos, abans de marxar, ja m’havia plantejat ser vegetariana, pero no m’havia informat. Ultimament he llegit i he mirat molts videos sobre el tema del tracte que reben els animals, i sobre l’impacte ambiental que comporten alguns productes de carn i peix.
Ara cada cop que em posen carn o peix davant, em sento fatal i nomes m’ho menjo a la força. No disfruto i semba que estigui fent algo malament.
Els problemes son dos:
- fa uns mesos que vaig començar anar al psicoleg per tema “anorexia/bolimia”, i tinc por que els meus pares ho relacionin i es pensin que es per aixo.
- L’altre es que el tema d’estar a un altre pais no em posa facil dir-ho a la familia...
Algun consell?
Judit Àvila

Bon dia guapíssimaaa!
Primer de tot agrair-te que hagis comptat amb nosaltres!!! S'ha de reconèixer que és un pas molt valent.
En primer lloc s'ha d'entendre que el fet de considerar un estil de vida vegetarià té una filosofía de vida al darrera, un ideal molt vàlid. Així, que el primer pas és informar-se bé, que per el que comentes ja ho has fet. Tot i així, el meu consell és que et paris a pensar PERQUÈ vols seguir una dieta vegetariana. Ja que si l'objectiu és aprimar-te, pensa que no és una opció saludable i que el més segur és que no aconsegueixis aquest objectiu. Quan canviem els nostres hàbits alimentaris al principi el nostre pes varia, però quan el cos s'acostuma el pes s'estabilitza i es recupera. Si de veritat vols adoptar aquest tipus de dieta, el primer pas és adreçar-te a un especialista (nutricionista, dietaista, etc.), perquè t'ensenyi a conèixer el teu cos i pugui fer-te un seguiment en aquest procès per tal que no t'acabi generant problemes de salut. A més, és importantíssim que t'ajudi a veure quin tipus de plats o aliments necessites per cobrir totes aquelles propietats que et proporciona la carn, ja que sinó l'únic que aconseguirás és ficar-te malalta.
El que si decideixes seguir endevant és important que si estàs seguint un procés terapèutic per dificultats relacionades amb els hàbits alimentaris, aquesta decisió la comentis amb el teu psicòleg. I, si els hi vols explicar als teus pares però no vols que pensin qué la teva motivació està relacionada amb "l'anorexia/bolímia" que comentes, la millor opció serà explicar els motius per els quals has adoptat aquest estil de vida i demostrar amb el temps que estas sana i que segueixes una dieta equilibrada i saludable. El fet d'estar a un altre país no és un impediment, ja que ara és molt fàcil comunicar-nos a qualsevol hora. Si el que vols és que et puguin veure la cara perquè no hi hagin malentesos, doncs pots fer videollamada. Pensa bé que és el que et frena alhora de explicar-los el que vols. Perquè segur que encara que no comparteixin la teva decisió, agrairan que els hagis informat, ja que és una decisió molt madura.
Sobretot, que si ho fas sigui pel canvi climàtic i el benestar animal i no per un desig d'aprimar!
Que acabis de gaudir molt de l'intercanvi!!
Una abraçada,
Judit.