Relació amb ma mare
Hola, primer de tot moltes gràcies per llegir-me i per el voltre treball.
El cas es que ma mare es molt exigent amb mi, desde sempre. Quasi mai surto de festa, només per aniversaris d'alguna amiga i algun dia així si fa bastant que no surto i tal mentre sigui a titus que es mes o menys prop (perque les altres discos +16 son lluny i es on els meus amics surten mes ultimament i no em deixa) i mentre torni aviat, més del que li deixen a les meves amigues i em sap gru per elles (m'espera desperta també i em sap molt de greu a mi ). Tot i això mai l'he mentit per surtir de festa pq em fa cosa que pasi algu i tal, però si que moltes vegades arribo més tard. Però moltes vegadades per quedar amb el meu novio li he de mentir, per exemple avui després d'11 mesos dormiré amb ell i ella creu que aniré a casa d'una amiga, o algunes clases que no va literalment ningú m'he de quedar sola perqur envien un correu als pares i em fica bronca (tampoc em deixa fer vagues) Estic molt farta tothom em diu que soc massa bona i de veritat que semblo tonta en 3 mesos faré els 18 i m'ho controla tot. He intentat parlar amb ella però es com una paret al final ens enfadem les dues i ella em treu merda com les notes, que sempre he tingut una mitja de 7 i picu, però 2n batx m'està costant més i he baixat molt de notes ( m'ha quedat metes i mai m'havia quedat res). I bueno es creu que treure millors notes si no surto de casa en tot el dia. No se que fer, em tracta com si tingués 14 anys i sempre intento parlar amb calma i a bones amb ella i no ho enté ( també cal afegir que ma germana va tenir una adolescencia dificil i feia el que li donava la gana i estava sempre malament amb ma mare) Jo vui portar-me bé amb ella, però s'enfada per literalment tot i de veritat que em sap greu mentir, però es que si no no tinc vida, i tampoc m'enpenedeixo quan ho he fet i m'ha pillar la veritat, en el moment m'ho vaig pasar bé i prou.
Gràcies
Estrella Dorca

Hola,
A vegades les relacions familiars poden ser complicades. Pel que expliques la teva mare està molt preocupada i intenta oferir-te l'entorn que sigui més favorable pel teu futur.
Sé que és difícil, però has de poder parlar amb ella i explicar-li com et sents. Demana-li que et doni un vot de confiança, pacteu alguns aspectes...
Intenta descobrir què  és el que a ella li preocupa més i busqueu solucions conjuntes. També amb el compromís que, si no compleixes algun dels pactes, et poses a les seves mans.
Mica en mica la teva mare ha de sentir-se més segura i confiada amb tu.... Feu passos petits i aneu valorant ;)
i recorda! Parla sempre des del cor, sense retrets. Busqueu coses en comú...
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico