Necessito ajuda...
Hola, necessito ajuda, sempre he sigut una noia que té a algú en qui pensar, i l'any passat després de declarar-me i que no sortís massa bé que diguéssim, tot va canviar. Al no tenir en qui pensar, com estava acostumada, em sentia buida, com si em faltés algo... Porto 5 anys sola, i es que també suposo que és perquè sóc una noia bastant tímida i insegura. Quan és amb persones que conec, sóc una persona oberta i simpàtica, però si és conèixer gent... Em tallo i em quedo callada, sobretot si són nois, i jo crec que aquest és el centre de tot el problema...
Siusplau necessito consell, em faríeu un gran favor.
Gràcies.
InterPersonal

Hola Melanie. Sóc l'Assumpta.
Entenc que quan dius "algú en qui pensar" et refereixes a un noi oi?. Bé, dir-te que això ens passa a gairebé a tothom, i més a la teva edat. Els humans som sers socials i això vol dir que necessitem estar en contacte amb altres persones per sentir-nos bé. I també ho passem malament quan alguna relació no acaba de funcionar, algú ens diu "NO" o simplement no surt com ens havíem imaginat. I després, durant uns temps (dies, mesos) ens podem sentir buits, tristos, etc. Tal i com tu expliques. Però aquestes coses formen part de la vida, les hem d'acceptar i intentar que no ens paralitzin del tot. Caiem...però ens hem de tornar a aixecar. Segur que ho has sentit a dir moltes altres vegades. Un altre tema és el de la timidesa. Hi ha persones que són més obertes i que tenen facilitat per parlar, iniciar temes, relacions, etc. i n'hi ha d'altres que els costa més. Això no es canvia el 100% però sí que pots treballar-te aquesta timidesa perquè no interfereixi tant en el teu dia a dia. En el teu cas, però, crec que pot estar molt relacionada amb els nois, i amb el què et va passar en la teva última relació, tal i com tu dius. Jo et proposaria que revisis com tens l'autoestima en aquests moments (com et veus, si t'acceptes tal i com ets, si et valores, si et creus capaç de, si ets massa perfeccionista,...etc.) i intentis posar-hi solució. Un consell: accepta't, respecta't i valora't. Fes una llista de coses teves que t'agraden i de coses que et surten bé, escriu-te una nota amb algo positiu teu tipus "Sóc la millor" o "M'estimo tal com sóc" o "Me'n sortiré", etc. i posa-te-la a un lloc on la puguis veure cada dia. Si no te'n surts tu sola, demana ajuda professional.
Gràcies per la teva confiança. Endavant!!!
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat