Masturbació
Mai m'he masturbat perque no se com fer-ho, quan ho intento em fa por fer-me mal o alguna cosa, nose si fico be els dits perque mai he arribat a fer-ho, crec que el problema es que intento esta relaxada pero per por no lubrico o em costa mes, reniu alguns consells per masturbar-se per primer cop i en general?
Moltes Gràcies.
Cristina Albó

Hola,
Doncs no hi ha una única manera de masturbar-se, cada persona, des de la curiositat (mai des de la pressió), has d'anar descobrint de mica en mica què t'agrada i com t'agrada fer-ho.
Nosaltres sempre recomanem que abans de tot observis i coneguis bé els teus genitals. Per això, t'animem a agafar un mirallet i mirar amb deteniment la teva vulva. Localitza cada part i familiaritza't amb aquesta part del teu cos.
Recorda que el clítoris serveix única i exclusivament per produir-nos plaer. Generalment l'estimulació directa o indirecte (pels voltants) d'aquesta zona sol ser la manera més fàcil per aconseguir plaer i inclús arribar a l'orgasme. Però no oblidis que el nostre cervell és el nostre gran òrgan sexual, i és molt important que estiguem concentrades i connectades amb allò que estem fent: les sensacions que experimentem en tocar-nos, pensaments eròtics que ens ajudin a excitar-nos...
T'adjuntem un vídeo realitzat per alumnes del Grau d'infermeria de la Universidad Rey Juan Carlos amb diferents tècniques de masturbació femenina:
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
http://www.helenaangel.com
">www.helenaangel.com