Tampó
Hola, fa temps q tinc la regla i sempre he utilitzat compreses. M’agradaria provar la copa menstrual, però primer de tot vull provar de dur algun tampó. Avui n’he comprat i me n’he posat un, però al posar-me’l m’ha fet mal i quan ja estava dins també. He intentat fer-lo entrar una mica més però no podia. Quan me l’he intentat treure (2 min després de posar-me’l) m’ha fet molt mal. És el tampó q és massa llarg o gran?? O me l’he col·locat malament? Espero q m’ajudeu, perquè ja no puc més amb les compreses, se m’enxumben molt ràpid... i no vull portsr cap tampó si m’ha de fer mal quan el porto...
Gràcies!
Mariona Busto

Hola!
Doncs els tampons quan els portem correctament posats, no han de fer mal ni els hem de notar, així que segurament el portaves mal col·locat. I si el traiem perquè ens fa mal al moment o 2 minuts després, el tampó està encara sec i ens pot fer mal en treure'l.
Pensa que és completament normal que costi una miqueta al principi i li hem de trobar el truquillo. Et recomanem que utilitzis aplicador de plàstic i la mida més petita per començar. Busca una postura on estiguis còmoda, si vols ajuda't amb un mirallet per observar si dirigeixes correctament el tampó, i estigues el màxim de relaxada possible. Fixa't que en la majoria de tampons porten un fulletó amb les instruccions i uns dibuixets que t'ajuden a veure com te l'has de posar.
Veuràs que de mica en mica et va resultant més fàcil i li vas agafant la pràctica.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga