Carrera
Els meus pares no saben si es podran permetre pagar la meva carrera (faig 2n de batxillerat aquest any).
Això no és el que hem fa ràbia, el que passa és que jo sóc la filla petita i els meus germans encara estan estudiant. A ells els hi han donat la oportunitat de poder estudiar el que volien i on volien (un d'ells podia estudiar a la mateixa ciutat on vic però va preferir marxar i li van permetre).
Jo encara no ho tinc clar però la carrera que en aquests moments vull fer(i segurament vulgui fer en el moment d'escollir) només està a BCN.
Els meus pares hem diuen que com suspengui una sola ja se m'ha acabat la uni (mons germans si que han suspès alguna que altra i no els hi han dit res), m'estan posant molta pressió cosa que no han fet amb els altres.
Això ho entenc però crec que haurien de donarnos la mateixa oportunitat a tots (ma germana va començar una carrera, la va deixar i ara tres anys després de deixar la uni vol tornar i mons pares li permeten i li paguen sense cap problema. En canvi a mi que es la meva primera oportunitat a la uni no saben si m'ho podran pagar i a ells si que li poden pagar una segona oportunitat.
Jo vull que puguin pagar-nos'ho a tots, pero jo crec que si ella ja ha tingut una oportunitat i jo no n'he tingut cap jo hauria de tenir preferència ja que no és el mateix la seva situació que la meva (ella té un títol superior, no universitari) i jo només tinc batxillerat.
Jo no sé que puc fer per què veiguin tota la pressió que hem posen a sobre per no suspendre i tal però és que a part potser no podré estudiar el que vull i tots els meus germans si que han pogut sense cap problema.
Jo ja entenc que al ser la petita i que no ens portem molt d'edat entre un i l'altre (som 4 germans) ja vaiguin una mica justos de diners, per tan intentaré buscar feina per poder-los ajudar amb el que pugui economicament. El que passa és que crec que no volen que faci la carrera perquè sempre que dic alguna cosa del tema diuen que no saben si podran però quan ho diuen els meus germans no tenen cap problema en gastar-se una mica mes. Jo ja intento parlar amb ells d'això i que veiguin que realment és el que vull estudiar (i que no tinc la culpa que hi hagui carreres que només estan a BCN) pero Res hem funciona.
Estrella Dorca

Hola!
Aquí et direm un parell de coses a tenir en compte:
• No saps a quin tipus de tracte han arribat els teus pares amb cadascú dels fills sobre el tema dels estudis. Potser en privat han arribat a algun tipus d'acord que no saps.
• Intenta mantenir-te serena amb la teva decisió, fes alguna cerca activa de feina (per ensenyar-los que per tu és important) i parleu-ne tranquil·lament només vosaltres tres, sense els teus germans.
• Explica'ls que sents que et perjudica, a veure quina solució hi veuen.
• Potser et demanen que t'esperis un any a començar la carrera, per alleugerir el cost econòmic. i, encara que et faci ràbia, intenta valorar que l'important és que puguis anar a la Universitat.
• Finalment, mireu conjuntament quines beques hi ha per ajudar-te a assumir les despeses ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico