Addicció a la xocolata
Hola nois/es,
Ultimament ha vist que tinc més panxa que anys anteriors. Se que no és greu ja que no tinc sobrepes i tanmateix tampoc m'agradaria obsecionar-me ja que ha tingut una amiga molt propera amb anorexcia i no es algo que vulgui patir.
Faig esport regularment en un equip i sento que em canso més ràpid que la temporada passada i ho relaciono que amb l'estrés que porto dels estudis perquè m'he tornat addicte a la xocolata.
M'agraderia saber algun concell per deixar de mengar xocolata (incolent galetes i bolleria) o almenys reduir-ho. Però tampoc vull acabar opcessionada ja que vull estar sana.
Moltes grácies
Andrea Esquerdo

Hola guapa!
Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres!
És molt positiu que vegis el perill t'obsessionar-se amb el menjar i el pes, suposu que també ets conscient que el més improtant és acceptar-nos tal com som i no intentar canviar.
Com bé dius, el important és estar sans i no obsessionar-nos en que mengem o deixem de menjar. Tot aliment és improtant, el nostre cos necessita nutrients i vitamines per "funcionar" i això li donen els aliments. Una alimetnació saludable, és aquella on menjem de tot, l'important és la freqüència que fem dels aliments. No és dolent que mengem xocolata o galetes de tant en tant, el que no és del tot sa és si ho mengem constantment. Per tant, el consell que et donem és que tinguis una relació equilibrada amb "el sucre". No deixis de menjar-ho de cop, perquè si el teu cos està acostumat a que li donguis sovint, t'ho demanarà. El que si que pots fer, és redueir la freqüència en que menjes xocolata o galetes.
Estima't
Andrea (psicòloga)