No vull que sigui massa tard
Hola!
M'agradaria parlar d un tema que últimament m està atavalant molt es sobre el tema del pes. Sempre m he preocupat moltissim per la meva imatge corporal però des de 3r d eso la cosa va començar a ser excessiu. He tingut temporades de menjar poc pero no deixar ho. Últimament em dona per saltrame o l esmorzar, el berenar i menjar menys. se que no s ha de fer pero el meu cap te com una obsessio en que no em puc engreixar. Faig metre 70 i he arribat a pesar 52 kgs. Se que el pes no es important pero el meu cap creu que si passo dels 56 es dolent i per estar be hauria d estar per sota dels 54. Ja no sé que puc fer.
L altre dia, no se pq ho vaig fwr, em vaig intentar provocar vomitar pq havia *menjat massa*, com que em sentia culpable, pero no vaig poder vomitar i despres em vaig sentir fatal. De moment aixo nomes ho saben 3 amics i no se que hauria de fer pq tampoc ho vull explicar als meus pares. estic mokt preocupada pq no vull que vagi a mes i no se que fer.
Moltes gràcies!
Andrea Esquerdo

Hola guapa!
Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres!
És molt positiu que siguis conscient de que no menjar o saltar-se àpats no és sa i no hauriem de fer-ho. Has de saber que el nostre cos necessita aliments per poder funcionar, per tant, si ens saltem àpats estem deixant el cos sense nutrients que necessita. Però pel que dius, tu ets cosncient d'això.
Com bé dius, el pes no és important, el pes no només es defineix pel greix corporal, hi ha moltes coses que el defineixen. Evidenment el greix corporal és una d'elles, però també te un pes important la consittució de cadascú, el pes dels ossos, dels músculs, etc. Per tant, és una totneria obsessionar-nos pel número que posa a la vàscula.
El nostre consell, primer de tot, que no t'obsessionis pel pes que has de tenir per l'alçada que fas o qualsevol altra cosa relacionada. Per altra banda, si no vols que vagi a més, el millor que pots fer, encara que no vulguis, és parlar amb els teus pares d'aquesta preocupació, ells no et jutjaràn sinó tot el contrari, ells et recolzaran i buscaran la millor ajuda per tu, confia en ells.
Et deixo el nostre contacte,  l'Associació contra l'Anorèxia i la Bulímia. És totalment gratuït, pots trucar o venir per explicar què és el que et passa i des d'aquí et podrem ajudar millor. Telf. 934549109
Accepta't i estima't
Andrea (psicòloga)