altura i proteïnes
bon diaaa
tinc 15 cap a 16 anys i ja porto casi 4 mesos anant al gimnàs, mesuro 1, 71 cm. hi han molt mites sobre que fer peses afecta al creixement: és cert?
després, he començat a prendre batus de proteïnes (whey protein) de 25 grams 3 cops a la semana, pot tenir algun risc?
gràcies :)
Andrea Esquerdo

Bon dia
Primer de tot, mil gracies per compartir els teus dubtes amb nosaltres!!
Avui en dia, trobem moltíssima informació sobre aquests dos temes que
comentes. I, és important veure de on traiem aquesta informació i fins a quin
punt ens la podem creure perquè com tu dius, la majoria són mites.
Pel que m’expliques, entenc que tens interès en posar-te en forma i busques
muscular per canviar una mica la teva imatge corporal. I, preguntes si això
afectarà al teu creixement. Doncs bé, no puc dir-te com t’afectarà exactament
el fet de practicar molt d’esport o prendre batuts perquè cada persona és un
món i no ens afecta a tots per igual. Però, has de saber que estàs fent CANVIS
importants en el teu estil de vida i en la teva alimentació que poden provocar-te
canvis físics i afectar a la teva salut i el teu procés de creixement en més o
menys mesura. El meu consell és que si et preocupa, la manera d’aconseguir els
teus objectius de forma saludable és estar en mans de professionals (nutricionistes,
entrenadors personals, dietistes) que puguin adaptar la teva dieta i la
pràctica esportiva a les teves necessitats i característiques personals. És molt
important estar ben informat i fer les coses amb CAP.
Però, per sobre de tot el MÉS important és ACCEPTAR-NOS i ESTIMAR-NOS tal i
com som, i no obsessionar-nos o practicar esport de manera intensiva per
canviar la nostra imatge, sinó fer les coses perquè et fan sentir BÉ.
Espero haver-te ajudat! I fins la pròxima!!
Judit (psicòloga)