La meva panxa fa el que vol
Si, se que sona cutre, però es bàsicament això. Cada cop que menjo, ja sigui esmorzar dinar i sopar, la meva panxa s'infla aproximadament uns 6 o 7 cm.
Si, se que es molt, i es exactament per això que recurreixo a aquest consultori.
L meu problema es bàsicament que no entenc perquè passa. Em passarà sempre? De que em serveix aprimar-me si a la minima que mengi alguna cosa sembla que estigui embarassat? Si, sona ridícul, però necesito ajuda.
Laia Reventós

Hola Bonica,
Moltes gràcies per confiar en el nostre consultori i espero ajudar-te.
Bé, el que comentes sembla molt normal. després de cada àpat la panxa se'n infla molt ja que tot el menjar i líquid ingerit passen a l'estómac i produeixen aquesta sensació de plenitud i sacietat. A tots ens passa. i no vol dir ni que ens estiguem engreixant, ni que ens haguem excedit ni res de tot això. És cert que la panxa s'inflarà més com més líquid beguis durant els àpats, ja que ocupen molt de volum a la panxa, i és molt bo pel nostre cos anar-lo hidratant i ajudant a que el menjar baixi per l'esòfag.
No t'has de preocupar per res a no ser que, a part de que se t'infli la panxa, també tinguis molèsties a la panxa cada cop que menges algo,  o et senta malament algun tipus d'aliment, o tens la sensació que has d'anar ràpid al bany a evacuar. SI això et passa aleshores el millor que pots fer és anar al metge de capçalera i que et facin proves mèdiques ja que podria tractar-se d'alguna intolerància o al·lèrgia a algun aliment. I així et quedes més tranquil·la.
Ara bé, si no tens cap sensació de malestar i el que et passa és que només se t'infla la panxa, no li donis més voltes, ja que és normal i també forma part del teu desenvolupament. tens 15 anys i el teu cos necessita molt de menjar per créixer, així que no t'amoïnis per perdre pes ni t'obsessionis en fer dietes ja que a la teva edat NO ÉS RECOMANABLE. simplement menja de forma equilibrada i variada.
Bé, guapa, espero haver-te ajudat.
Laia Raventós,
Psicòloga.