Pits massa grans?
Bé, primer de tot, bon dia i gràcies per tenir una secció on poder fer consultes (crec que ajuda molt perquè no sempre pots demanar consell als "adults" que t'envolten).
Jo vaig fer el canvi hormonal de força petita, a 4rt de primària ja vaig començar a tenir pit, i a 5è em va venir la regla... El que em preocupa és que jo, amb només 13 anys, ja gasto una talla força gran i tinc una esquena relativament petita per la mida dels pits. No dic que em desagradin, al contrari, ho prefereixo abans de no tenir absolutament res. Vamos, que el cas és que em pregunto si això pot afectar el meu creixement, o pot generar que quan sigui més gran tingui mals d'esquena (no sembla que em vulguin créixer més, però igualment em preocupa).
Merci per escoltar-me, a mi i a tots els adolescents que fan consultes :).
Laia Reventós

Bon dia Guapa!
Gràcies a tu per confiar en nosaltres i consultar-nos els teus dubtes :)
Tens 13 anys, i per tant el procés de creixement encara es pot allargar més, fins els 18 anys aproximadament.
És cert que has tingut una estirada força primerenca, així com la menstruació. De totes maneres, el cos encara està subjecte a molts canvis.
Els pits pot ser que creixin més, que s'igualin en qüestió de tamany o que es quedin tal i com els tens. Si et preocupa el tamany dels teus pits en relació a futurs mals d'esquena pots mirar d'anar a la ginecòloga, qui et farà una revisió més detallada i precisa.
Tot i així, dona't un temps i escolta el teu cos. Et fan mal els pits? sensibles? veus que van creixent més? comences a tenir dolors d'esquena...?
Bé, espero haver-te ajudat guapa.
Bon inici de curs!
Laia Raventós,
Psicòloga