Tabac i pitis
Tinc 14 anys i fumo, bueno tots els de la colla o fem, vull deixar-ho però no me'n surto, tampoc es que li fiqui molt de la meva part, però o tinc que deixar, no vull que em pillin els meus pares perque si ho sapiguessin pff... la questio es que ¿com puc fer per a deixar-ho? i l'altra questio es que el meu novio m'ha dit que com no ho deixi, tallara amb mi, i no ho vull perque me l'estimo moltissim pero esque si no fumo em fico nerviosa i neguitosa i no puc ni estudiar (cosa que no faig gaire tampoc) ni estar tranquila ni parlar ni res.. AJUDA PLIS que faig?
InterPersonal

Hola Gertrudis99! Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Deixar el tabac és algu que s'aconsegueix si un n'està totalment conveçut. És una bona decisió perquè si ara tens 14 anys i ja fumes, has de pensar com estarà el teu cos d'aquí a 10 anys si segueixes fumant...el tabac com tots sabem té efectes que ens han posat molt al cap amb problemes de respiració, cancer, etc...i a vegades això pensem que no ens passarà, però no ho sabem PERQUÈ A TOTS ENS POT PASSAR, i a més a més, hi ha molts altres efectes que també es donen (cutis brut i desgastat, cabell sec, mal alè, problemes a les dents, dependència psicològica i física, etc). Per tant , són prous motius per a plantejar abandonar el fumar, abans no es converteixi en una addicció ( que pel que dius ja et comença a passar!). Alhora t'animo a que segueixis la teva decisió. És donar-te valor i cuidar-te a tu i al teu cos, i aix+ò és el més important a la vida, encara que el teu nòvio no ho comparteixi. Planteja't fins a quin punt un nòvio t'ha de poder manar que fumis eprquè sinó et deixa....això és estimar? Sento ser dura, però crec que si ell t'estima de veritat no t'hauria de deixar si no fumes. Ànims! Eli Aulet www.interpersonal.cat