Pits petits i desiguals, molt retràs menstruació i quantitat de pel desigual en cada costat
Holaaaaaa
A veure, tinc quasi 16 anys però la meva edat ossea es d una noia un any i mig més petita. Això podria influir en q tinc els pits petits (talla 80) en comparacio amb les altres noies???
Per altra banda, els pits em van començar a créixer (tipu començar a créixer el pit, no lo del botó mamari o no se q) fa mes o menys dos anys però aquest curs (el q acabo d acabar) no he vist molt desenvolupament i voldria saber si pot ser pel fer q dormia cada dia unes sis o set hores; pq aquest estiu si q m Han crescut una mica més i dormo unes deu hores al dia, o si tmb pot ser pq durant aquest any he anat al gimnàs i he treballat la part del pit.
A més, aquest estiu q he notat una mica més de desenvolupament, he vist que un pit no ha crescut molt (per no dir res) i l altre si, es a dir q tinc un mes gran q l altre (més o menys 1 cm de diferencia de llargada i amplada).
Una altra cosa és q vaig notar algo al mugró del pit q tinc més petit però semblava q desapareixia (és feia més petit) però ara no sé si ha tornat a créixer i q s havia enfonsat i algo o q no es res i es normal q estigui allà tot i q a l altre no ho he trobat...
Sento allargar-me tant però per altra banda, no de si són paranoies o algo pero veig q em creix més ràpid el pèl de la aixella i ingle del costat on tinc el pit q sembla q no s acava d igualar amb l altre q en l aixella i ungles del costat del pit més gran. És normal??? Te algo a veure amb lo anterior???
Finalment (i de veritat q em sap greu allargar-me tant però així ja ho poso tot en una consulta), la menstruació sembla q em ve un mes si, un mes no. A mes, el primer cop q em va venir, vaig tenir q esperar uns sis mesos pq em tornes a venir i després d això em venia durat cinc dies més i menys i un mes si, un mes no com he dit abans osigui intercalat. Però ara ja fa uns quatre mesos q no em ve i m ha dir la.meva mare q és totalment normal, q fins i tot pot trigar sis més (com em va passar el primer cop) i no de si és el mateix o si es normal o q...
Gràcies per tot ja per avançat i perdó per les faltes!!!
Alba Garcia

Hola bonica!
Gràcies per escriure'ns al consultori!
No pateixis si t'allargues, estem aquí per llegir-vos i intentar ajudar-vos tot el que puguem! :)
Qui va dir que els cossos de les dones i homes són simètrics es va equivocar! Es totalment normal trobar diferencies entre la part dreta i esquerre del cos. En realitat es normal tenir diferencies en totes les parts del cos.
Totes les dones tenen un pit més gran que l'altre: a vegades és veu més i a vegades es veu menys.
Em dóna la sensació de que estàs molt i molt pendent de tot això (et mesures, ho comproves...) i això fa que potser ho vegis més i t'obsessionis.... Intenta treure-li importància!! Quan ens fixem molt en una cosa, i que a més no ens agrada i ens fa preocupar, encara augmenta més la preocupació i l'angoixa... en canvi si no hi pensem tant, no ens ho mirem tant, i ho acceptem, després fins i tot podem no veure "aquesta diferència".
Per altre banda dubto que la mida dels pits depengui de la teva densitat òssea, ni de les hores de son, ni del tipus de menjar... De fet la mida dels pits no depèn de res.... crec que és una de les coses més úniques d'aquest mon: la forma i mida de pit, cada dona en te uns, be diferents als de una altre.  I és molt important acceptar, cuidar i mimar als pits que ens han tocat!
Pel creixement del pel, potser que depen de la zona del cos vagi a ritmes diferents. Torno a insistir de que si estàs molt capficada amb tot això, es normal que t'angoixis si detectes "anormalitats". La velocitat de creixement del pèl, no es cap indicador de que alguna cosa vagi malament, així que NO HI HA ANORMALITATS. El cos humà és així de misteriós, intenta no obsessionar-te tant amb tot això, de veritat.
El tema de la menstruació, si és al principi es normal que sigui irregular, però si fa temps que la tens, i de cop et va i et ve, això pot estar provocat per algunes coses... i es important quee ho puguis mirar. Pots anar a la llevadora o a la ginecòloga i comentar-ho perquè et facin un seguiment.
Quines coses poden fer que la regla em marxi:
- Una pèrdua de pes.
- Desajusts hormonals.
- Passar per molt d'estrès.
- Algun tipus de medicament.
Espero haver-te ajudat.
Una abraçada
Alba Garcia
Psicòloga