Solucions??
Holaaa!
Veureu ultimament estic una mica trista i tot i crec que sé la causa, no tinc clar com solucionar-ho.
Aquest any començo amb un col·legi nou, i el pitjor o el millor(encara no ho tinc clar) es que no vaig amb ningu, aixo vol dir que no coneixo a ningu d’alli.
El “problema” son dos:
1- el primer seria que al primer moment jo acostumo a ser timida, la qual cosa tinc por de que els altres pensin algo de mi que no es
2- el segon seria que sempre quan es comença una nova etapa sabeu doncs que els primers dies/semanes sempre es formen com grupets. Tinc por de que si em costa trobar com el meu grupet que despres sigui com massa tard perque ja tinguin mes amistat i no em senti com una mes, sino com la nova, la que ha de vigilar el que diu i tal per a no ser rebutjada.
Tambe em preocupa el fet de que m’emparanoio molt. Es a dir, si per exemple estic parlant amb un amic meu i de repent no em contesta començo a pensar coses com: es que no li caic be o he dit alguna cosa que li ha sabut greu i jo mateixa em començo a preocupar i total despres per a res. Perque tothom tarda en contestar un wasap, inclus jo pero en aquell moment doncs no en soc conscient de que pot ser per una simple xorrada.
Juntament amb aquest tema tambe em passa es que fa uns anys anteriors vaig tindre una depressio, ja que em vaig separar del meu grup d’amigues, i en el moment de fer noves amistats en aquell moment era molt autoexigent amb mi mateixa i amb els altres i egoista. I tot i que amb aquets anys he estat treballant per a millorar-ho, tinc por. Si que es veritat que he ffet noves amistats en aquet any i que les conservo, pero tinc por que aquest s pensaments d’autoexigencia cap als altres es veguin reflexats en mi l’any que ve i no tingui amigues.
Jo soc una noia molt inestable, es a dir puc estar super feliç pero llavors es pit venir al meu cap un pensament/paranoia de preocupacio o tristesa i tinc unes ganes tremendes de plorar, llavors puc estar uns dies aixi i de repent torno a estar be, amb curts periodes de temps sense cap motiu.
Tambe soc una noia a la qual li costa expressar els seus problemes qls altres, tant als pares com amics. Per aqui es diferent ja que tot es rollo anonim i si que doneu consells pero per exemple jo puc agafar i seguir fent lo que vulgui ( que aixo depent de com u miris es bo o dolent). Al que em refereixo es que no soc capaç, jo soc conscient de que tinc problemes pero mels quedo per jo mateixa i aquests em van autoconsumint per dins.
A arrel de tot aixo estic molt incomoda amb el meu pes, es a dir ara mateix peso 43.5 kg, i medeixo 1’60m. Aquest pes es insuficient, i en soc conscient, i sent que jo soc prima de constitucio em vec prima, una mica massa, i ser que uns quilets mes em farien mes guapa. Tot i ser conscient de tot aixo no pic evitar consultar les calories, ni que sigui solament per curiositat o per contar-les i tenir una idea de al mati he consumit tantes a la nit menys. I no se com para aquests pensaments, es a dir menjo la majoria de apats i no vomito ni res, l’unic es que si en puc evitar algun que normalment no l’evito i menjo molta poca quantitat. Es a dir em costa molt fer venir la gana, ja que quasi mai en tinc.
La cosa es:
- tinc por de no ser bona persona
- tinc por de no saber expressar els meus problemes
- tinc por de que les meves paranoies i els meus canvis d’estat augmentin
- tinc pir de no ser capaç de pujar de pes i caure en l’anorexia
Moltes gracies per avançat, ho agraeixo molt i m’ajudeu moolt. Gracies per tooot.
Estrella Dorca

Hola Torrada d'inseguretats,
Llegint la teva consulta crec que t'has deixat portar per la teva inseguretat i has deixat que apareguin tots els "i si...", fent que el teu cap estigui ple de preocupacions per coses que no han passat i que, segurament no passaran (o no amb la intensitat amb la que ho estàs vivint).
Així doncs, anem a pams:
1. La timidesa - És natural que la timidesa aparegui quan estàs en un lloc nou, que necessitis un temps per observar als altres i que no et sentis còmode del tot. Forma part del procés de conèixer un nou espai. Ves-hi amb ganes i curiositat, busca algunes mirades sinceres i presenta't: "hola, sóc nova aquí, em pots ajudar?" o alguna cosa així. Veuràs com la gent et respon millor del que creus.
2. Fer grups és un comportament social molt comú, ens fa sentir més protegits. Però també hem de tenir clar que els grups evolucionen, que es fan i es desafan, que alguns passen temporades molt units i després necessiten distància... Generalment els grups del primer dia de classe no són els mateixos que a finals de curs. Així que no et desesperis si a la primera setmana sents que no estàs "dins" cap grup. Centra't en conèixer persones amb qui puguis compartir l'experiència de la nova escola ;)
3. Ser bona persona o no dependrà dels teus valors. I si en alguna ocasió t'equivoques i fas mal a algú, hauràs d'intentar reparar-ho.
4. Crec que saps expressar perfectament els teus problemes, però potser et falta trobar "amb qui". Busca persones del teu entorn (família, escola, companys, professorat, monitors...) amb qui et sentis còmode per ser sincera i expressar-te tal qual.
5. El nostre cervell és molt actiu i necessita constantment activitat. A vegades se la crea ell sol i pot derivar en paranoies i "mal pensaments". La teva feina serà detectar-los i deixar-los passar sense fer-los gaire cas. No és fàcil, però si t'entrenes a deixar passar els sentiments, veuràs com mica en mica et serà més fàcil.
6. Pel que fa a l'estat nutricional, potser seria convenient que ho consultis amb alguna persona experta en nutrició, no trobes? Així et pot assessorar sobre la teva alimentació, la teva constitució i els teus hàbits. Parla'n a casa si és un tema que et preocupa i busqueu-hi solucions
Espero haver-te ajudat una mica,
Laia Sala
@laiasala.psico