família
hola
porto molts anys amb problemes familiars. Els meus pares es discuteixen massa, a vegades pot acabar molt malament i jo ho passo fatal. No sé perquè però a vegades em culpo a mi mateixa per haver-me enfadat amb ells i despres ells hagin tingut una discussió a arrel d'això i hagi acabat malament.
Jo ja no aguanto més. A casa tot són crits i més crits, i quan surto al carrer he de fer bona cara, he de fingir a les meves amigues que estic bé. Però no és veritat, en el fons estic destrossada perquè sento tanta impotència de no poder fer-hi res a la relació dels meus pares... No he sigut mai capaç de parlar-ho amb les meves amigues. Només ho he parlat amb la meva germana gran (que també està a casa i veu el problema) i diu que hem de ser fortes i això ens ajudarà a créixer. Però jo ja no puc més. Necessito canviar algo de mi si els meus pares no poden canviar res. Perquè també penso que potser, algun dia, malauradament, passarà algo fort i pararan de barallar-se per xorrades pq se n'adornaran que a la vida no hi som per enfadar-nos. Espero que se'n puguin adonar i parin de fer l'imb**** sense que hagi de passar algo dolent.
En fi, crec que tinc un lio al cap i no sé què fer. Espero que m'hagueu entès i a veure com em podeu ajudar, encara que sigui amb un consellet...
gràcies
Estrella Dorca

Hola anònima,
Doncs quina situació més pesada! És molt angoixant viure en un entorn on hi ha crits i baralles constants, em sap greu que estiguis vivint això. Per altra banda, tu mateixa ho dius, són ells els que han de canviar alguna cosa, tu no has de canviar res! Ells estan decidint que volen aquesta convivència.
Per altra banda, una de les poques coses que podries fer seria:
• Parlar amb ells directament sobre com et fan sentir les seves discussions i l'ambient a casa.
• Parlar-ne amb la teva germana, unir- vos per comentar-ho als vostres pares i demanar-los que busquin una solució.
• Buscar ajuda a altres familiars. Algun tiet o tieta amb qui tinguis prou confiança per explicar-li el que passa a casa i pugui parlar-ho amb els teus pares.
La veritat és que és una situació dolorosa per tots, ningú de la família està còmode en aquest ambient, així que potser s'ha de posar sobre la taula aquest malestar i esperar que les persones implicades prenguin les decisions per començar a millorar el clima de casa.
Una abraçada i molts ànims!
Laia Sala
@laiasala.psico