complexos
Hola! últimament no em sento a gust amb el meu propi cos, no em veig lletja, però la meua "panxa" m'acomplexa molt ... realment panxa no tinc perquè estic prima, però a les persones que estem així "primes" se'ns fa una panxa rara , no sé explicar-ho, com un bony enmig i la resta de pell molt enfonsada (sobretot quan estic tumbada de costat), no sé si m'estic explicant, espero que si, a veure si em dieu algun truc per veure'm millor, gràcies!
Laia Reventós

Hola bonica,
Primer de tot gràcies per confiar en nosaltres i consultar-nos els teus dubtes.
Pel que veig tens 14 o 15 anys oi? Bé, el teu cos encara s'està desenvolupant i amb l'adolescència hi ha moltes fases hormonals que afecten al teu cos.
Això que dius de no sentir-te bé amb el teu propi cos és algo que sol passar a aquesta edat ja que al estar en constants canvis, ens costa adaptar-nos a un de nou i molt diferent al que estàvem acostumades quan érem més petites. Ara bé, hem d'acceptar aquests canvis i veure'ls com algo positiu dins del nostre procés de creixement.
Pel que comentes, et consideres prima però el teu focus principal és la panxa. Bé, pot ser que la panxa la vegis més sortida perquè acabes de menjar i la tens inflada, o bé estàs amb la menstruació i/o ovulant, el que faria que la tinguessis inflada també, o bé perquè tens retenció de líquids i et faltaria beure aigua per mantenir el cos hidratat... Amb això vull dir que el fet que et notis la panxa més sortida es pot donar a moltes causes. Ara bé, si notes que és algo constant, potser t'ajudaria fer exercicis abdominals per treballar l'àrea i tonificar-la per tal d'enfortir-la.
Bé, com ja veus això són suposicions ja que no sé ben bé a que et refereixes, i jo et dono idees del que pot ser o pots fer.
Tot i així, jo t'animo a que t'estimis per dins i per fora, a que acceptis el teu cos tal i com és i que no entris a capficar-te amb complexos i inseguretats que poden afectar greument a la teva autoestima. Intenta no comparar-te amb amigues, noies de les xarxes socials, etc., ja que això només pot fer que empitjorar la forma que et veus de tu mateixa ja que sempre veuràs algo que no t'agrada del teu cos i enveges d'una altra persona.
Així doncs, gaudeix del teu cos i espero haver-te ajudat.
Laia Raventós Fernández.