Em sento sola
hola! una altra vegada estic escrivint ací però és que m'ajuda molt ... em sento bastant sola últimament, sento que sóc massa exigent per fer amics perquè mai m'he relacionat fàcilment amb gent de la meva edat i de la poca gent que he cregut que eren els meus amics m'han acabat fent mal ... sóc de les "llistes" de classe i la gent em demana els apunts, jo no sé dir que no i els pase... ultimament crec que aquesta gent només s'aprofita de mi i que " confio "i" dono tot "massa ràpid amb la gent; sóc una persona massa lleial i empàtica i sempre intento treure el costat positiu i em sòl "enganyar" a mi mateixa dient-me que no s'aprofiten de mi només que jo vull que em donin les gràcies moltes vegades i només me les donen una o coses així ... així que em sento sola perquè tinc una amiga de veritat que viu a 700km de la mi perquè es va mudar fa uns anys ia l'institut em sento una mica sola, em porto amb gent però res "seriós". I finalment, amb la meva edat no m'he donat un petó amb ningú ni res i els meus "amics" em solen jutjar per això, jo abans no li donava importància però ara és que sembla com "necessari" i no sé a mi encara no li ha arribat l'oportunitat i no em sento obligada a fer-ho però no m'agrada que em diuen "maremeua com encara no t' has donat un petó??!!...
Fins ací tot...!
gràcies per escoltar-me, de veritat!
Estrella Dorca

Hola personitanonima,
Intentaré ajudar-te, però anirem a pams:
• Pel que fa a les amistats - La veritat és que costa molt trobar persones amb les que tinguis una amistat íntima, tothom en té tres o quatre i la majoria són de diferents etapes de la vida (infància, adolescència, universitat, feina...) així que segurament les relacions d'amistat de l'institut seran importants fins a cert punt. Crec que seria interessant que comencessis a fer un cercle de relacions, per poder situar cada persona al seu lloc segons la relació que tingui amb tu. És a dir, saber si es tracta d'una persona de màxima confiança, d'un amic, de la colla d'amics, d'un company o companya de classe, d'una persona coneguda... D'aquesta manera també dosificaràs l'energia ;)
• pel que fa a deixar els apunts - si ho fas, fes-ho perquè et ve de gust, no perquè esperis un agraïment etern. És cert que hi ha persones que són poc agraïdes, però segurament la majoria creu que amb un "gràcies" n'hi ha prou. Si sents que per tu és important i necessites que ho valorin, demana alguna cosa a canvi: quedem una tarda per berenar / anem al cine / em convides a dormir a casa teva / ... qualsevol cosa!
• pel que fa als petons - ho tens claríssim! Així que escolta't! Si no et ve de gust, no ho facis, no entris en aquesta mena de "cursa" perquè no ho gaudiràs. Sentiràs més connexió i el petó serà més agradable si ho fas amb algú amb qui et ve de gust ;)
Espero haver-te ajudat una micona ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico