Pes
Fa poc vaig anar amb el pediatre a fer la revisió dels 6 mesos.
Em va dir que estava una mica per sota la línia que hauria d'anar seguint el meu pes
M'enteneu com ho explico?
El novio de la meva mare (tinc els pares divorciats) em fer el rotllo de tot: he reduït els plats (mentida), puc acabar en anorèxia (mentida perquè hi ha plats que no deixaria de menjar ni que em matessin), etc...
Però la pregunta és si ara m'he d'engreixar. Només estic una mica per sota de la línia.
Ara tinc 13 anys 8 mesos i 5 dies (ho vaig contar fa poc per una cosa i ara per saber-ho sumo dies) i peso 48kg més o menys. La setmana passada el novio de la meva mare sabent això ja em feia menjar més i abans pesava 47kg.
Quin seria el meu 'pes ideal'?
Merci<3
Laura Fernández

Hola Lili,
En primer lloc, perdona que haguem trigat tant en contestar-te. Gràcies per confiar en nosaltres.
Pel que ens comentes et preocupa una mica no saber si et trobes en un pes "correcte" després de que el pediatre et comentès que estaves una mica per sota del teu pes. Et poso la paraula correcte entre cometes perquè realment un pes "ideal" de per si no existeix.
El pes, al igual que pot ser la freqüència cardíaca, o la presió arterial...és el que diem una constant biològica que ens dona com a resultat un número que depèn de moltes coses, per exemple el sexe o també l'alçada que no ens comentes quina és en el teu cas :) Per tant, gran part d' aquest número ve determinat genèticament, i no el podrem controlar a la carta ni tal i com nosaltres volguem.
Veig que actualment tens 14 anys. Pensa Lili que el teu cos encara està desenvolupant-se, i anirà fent canvis de manera natural, forma part de la vida. Dins de tots aquests canvis el teu pes acabarà per definir-se. Ens preguntes si hauries d'engreixar-te o no. Més enllà d'això podries canviar la pregunta i pensar en si estàs seguint un estil de vida saludable, és a dir menges una mica de tot? et sents bé amb tu mateixa física i emocionalment? Com et trobes tu dins del teu cos?
Pensa que el número de la bàscula al final no és tant important. De fet el famós pes ideal no existeix encara que als medis de comunicació ens diguin eternament el contrari ;)
Intenta no amoïnar-te. Si segueixes un estil de vida saludable, no et preocupis, el teu pes serà el correcte.
Espero haver-te ajudat.
Una abraçada i bon estiu guapa!
Laura Fernàndez
Psicòloga