ginecoleg
Hola, tinc 21 anys i em fare la 1a revisio al ginecoleg. Tinc parella i no soc verge des de fa un temps. Tinc 3 preguntes:
El mateix dia de la revisió, si saben que no ets verge, sempre fan proves de la ETS?
També aquell mateix dia puc dir a mes a mes de que vull pendre un metode anticonceptiu? El recepten el mateix dia?
Quin tipus de coses preguntarà la doctora?
Gràcies d'avançat
Mariona Busto

Hola!
Anem responent als teus dubtes:
En una primera revisió ginecològica la ginecòloga o ginecòleg et farà unes preguntes sobre el teu historial mèdic (antecedents personals i familiars, edat primera menstruació, com són les teves regles...), i també una exploració física de la vulva i les mames. Si cal, pot demanar-te alguna prova complementària si ho creu convenient (com una analítica o ecografia). Com tu ja has iniciat la teva activitat sexual amb penetració també et farà una exploració vaginal i una citologia cervicovaginal, que consisteix a agafar una petita mostra del cèrvix per analitzar-la. Tot i que sembla que hagi de ser dolorós, no sol ser-ho.
Si tu no ho demanes expressament, en principi, no et faran proves d'ITS. Així que si les vols, comenta-li.
També pots aprofitar la visita per resoldre dubtes, demanar informació i assessorament sobre mètodes anticonceptius. La recepta te la donaran al mateix moment.
Esperem haver resolt les teves preguntes ;)
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat