drogues
Holaa,
Ultimament sospito que la meva parella, de 24 anys, estigui prenent cocaïna, des de que el meu pare un dia que estàvem junts es va fixar de que es fregava molt el nas d’una forma brusca i em va preguntar si consumía cocaïna (no lo típic de quan estas refredat o que et piqui el nas) pues estic bastant preocupada ja que tinc alguns indicis.
-Fara uns 3-4 anys sempre anava de festa i no recorda res d’aquella época, sortia molt i prenia molt alcohol. (llavors jo no el coneixia). Des de fa uns mesos ja no sól anar de festa perque no li va de gust ja, pero si va, es controla.
-Té problemes econòmics
-Té molts canvis d’humor, a vegades està molt ‘de bajon’ a ratos i d’altres molt alterat
-No es cuida físicament, està molt gras
-Ha viscut en entorns conflictius al seu país, i aqui en zones metropolitanes
-Com he dit anteriorment, es frega molt el nas. Diu que es sol refredar amb facilitat
S’ha de dir que mai he vist cap substància sospitosa, no vivim junts i a vegades parla sobre la droga aquesta amb humor ('x' famós la pren, pues diu q es nota molt que en pren). A pesar d'això no és violent pero si que té mal parlar a vegades si algú l'emprenya.
Donat els indicis, creieu que pugui estar prenent o que n’hagi pres i hagin perdurat els efectes? Com es pot saber?
Moltes gràcies.
Estrella Dorca

Hola!
Una de les característiques de les persones que consumeixen algun tipus de substància és que intenten amagar-ho a les persones del seu entorn. Amb aquests indicis no et puc dir si és consumidor o no, això ho sap ell i decidirà si t'ho diu o no.
Potser fer-li algun suggeriment si surt el tema de l'estil: " a mi m'agradaria que la meva parella m'ho expliqués"; "preferiria que la meva parella fos sincera en aquest tema".
També pots demanar-li directament, però sol ser una pregunta que no es rep gaire bé.
Valora també per quin motiu ho vols saber, o quines coses canviarien si sabessis que consumeix cocaïna. És un tema prou important per què et plantegis si vols estar amb una persona consumidora o no.
Si ho necessites, parla'n amb el teu pare que sembla que està preocupat i demana-li ajuda. És probable que necessitis el seu suport.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico