Feina
Hola!
Us escric perque em sento fatal...
Fa anys que he començat a treballar però durava súper poquet a les feines, m'estressava jo sola i plegava ja sigui pels companys, els estudis, perquè no em veia capaç...
Aquest estiu, però, he volgut canviar perquè algun dia m'hauré d'afrontar al món laboral i deixar de costat les inseguretats i ja porto 1 setmana treballant en un bar. El cas és que sóc desastrosa, no paro de ficar la pota i equivocar-me. És normal, suposo, però són errors greus que comporten una pèrdua de diners pel bar i coses així... avuí li he tornat malament el canvi a un client i s'ha queixat per un grup de Facebook i m'ha trucat el jefe per preguntar-me què havia passat...
Ahir, vaig tenir una bronca de l'encarregada perquè deia que em falta estar atenta, que a vegades se sent ignorada i mil coses més que em van fer mal.
Lo pitjor és que jo m'esforço tot el que puc, intento estar super atenta però tot i així ho faig tot malament. Em fa por que em fiquin fora perquè l'encarregada es va plantejar l'opció...
No sé com ensortir-me de tot això, no sé què passa amb mi i amb la que lio. Els jefes ja no deuen confiar amb mi i em fa molt de respecte.
Gràcies per llegir-me.
Estrella Dorca

Hola Nunu,
Primer de tot situem que és una feina d'estiu. Entenc que estiguis preocupada però té la importància que té. No s'acaba el món amb aquesta feina, d'acord?
En segon lloc, intenta analitzar on són els teus errors. En quin moment de la jornada? En quina situació? Així podràs posar-hi més atenció i evitar errors.
Per altra banda, intenta també trobar els teus punts forts. Què és el que et surt bé? Quines coses tens incorporades i ets eficient?
A vegades ens ofosquem tant en els errors que ens oblidem dels encerts. Així que calma, respira i intenta repartir la teva jornada en petites fraccions. En aquestes fraccions pots organitzar la teva energia i, si ho necessites, intentar tenir el màxim de coses preparades pel moment de més volum de feina.
També pots demanar ajuda a la teva encarregada si ho necessites, d'acord?
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico