Maduració nois
Bona nit, moltes gràcies per fer tot el que feu. Bé, la meva pregunta és que si els nois, al igual que les noies, maduren sexualmente, es a dir, les noies tenim la regla i per tant, ovulem i podem quedar-nos embarassades. Els nois també passen pero algo similar??
El meu novio em va comentar que els nois saben que han fet aquest canvi, quan un día es troben una gran taca de semen. Ell creu que encara no li ha passat i en canvi als seus amics sí i está preocupat (tenim 17 anys).
M'agradaria saber cómo funciona aquest "procés" i si m'hauria de preocupar perque a ell encara no lo hagi passat.
Moltes gràcies.
Cristina Albó

Hola Roxio,
Efectivament, tothom passem per un procés de desenvolupament de creixement i sexual. Pel que fa al desenvolupament sexual, hi ha un desenvolupament de característiques externes, com serien el desenvolupament dels pits, el pèl púbic i corporal, els llavis vaginals, el descens dels testicles i l'augment del seu tamany així com l'augment del tamany del penis, espatlles, etc... i el desenvolupament de característiques internes, l'aparició de la menstruació i per tant de l'ovulació i la capacitat gestar, així com, l'aparició dels espermatozous i el semen.
El teu novio no ha ejaculat mai? Ni quan es masturba? Si és així podria consultar-ho amb el metge per a poder comprovar que el desenvolupament i el funcionament del seu cos és el correcte.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Wommum
@Helenangelpsico
http://www.helenaangel.com
">www.helenaangel.com