Ejaculació
Hola, tinc 17 anys, i el problema q tinc és q quan em masturbo, sento que em corro molt ràpid, però tipo q he arribat a trigar poc més del minut. Em preocupa poder arribar a tenir ejaculació precoç. A més en comparació amb els meus amics me la veig petita, em mesura 14 cm en erecció. Pot tenir algo a veure? Sóc verge i tinc por que en el moment de que arribi la meva primera vegada, no durar prou(ja sé que sempre dieu q mentre als dos els hi vagi b el temps perfecte i tal) Però per xerrades amb amigues meves se q els hi encanta que duri molt el tio. Com puc aguantar mes sense ejacular?
Gracies pel q feu
Cristina Albó

Hola Manelico2002,
Comencem per la mida del penis, et podem dir que la normalitat va
vinculada a la mitja, i la mitja catalana és de 13 cm en erecció. Un
penis considerat "normal" és a partir dels 8 cm en erecció. Per tant, 14
cm de llarg està per sobre la "normalitat".
Pel que fa al temps que tardes en arribar a ejacular, hem de tenir en compte que el temps no determina que hi hagi ejaculació precoç. L'ejaculació precoç va vinculada a la sensació subjectiva de control de l'ejaculació. I això ho podem fer només si ens coneixem i si detectem el Punt de No Retorno (PNR). Una cosa que pots fer per detectar-lo és que quan et masturbis ho facis només quan et vingui de gust descobrir-te, sentir les sensacions del teu cos, en definitiva conèixer-te. I que quan això passi, l'estimulació sigui lenta, i a un ritme calmat. Quan estiguis a punt d'ejacular detectaràs un punt que si el passes, ejacularàs encara que deixis de tocar-te, però que si pares l'estimulació abans de passar-lo, no ejacularàs.
Quan dominis la detecció d'aquest punt abans del PNR, quan estiguis amb una parella, podràs parar i controlar.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Wommum
@Helenangelpsico
http://www.helenaangel.com
">www.helenaangel.com