No sé que fer! I si és la definitiva?
Hola de nou! Us torno a escriure perquè segueixo tenint dubtes.
Us comento: Per un costat lo de hospital de dia, em comentaveu de “cancelar” el viatge, però això no pot ser (men vaig a la Índia/maldives i ho tenim tot reservat des de fa mesos, no me’n vaig a la costa brava) i al septembre començo la universitat, aniré a una privada i no els hi puc dir als meus pares després de pagar x quantitat de diners que no aniré.
Per un altre costat, i si dic prou, fins aquí, i començo a acceptar-me com sóc, faig esport i menjo bé? Això de fer esport i menjar bé ja ho he provat altres vegades i al principi bé, però quan se m’antoja algo que té grasses saturades em sento molt malament si ho menjo i és com que tot l’esforç s’ha anat a la merda i ja torno a entrar al bucle. Però i si aquesta vegada no m’obsessiono en menjar sense grasses saturades i simplement faig esport quan em vingui de gust i menjo normal i si em ve de gust algo simplement m’ho permeto, i començo a ser feliç, a que em dongui igual el que pensin els altres i accepto el meu cos tal i com és? I si aquesta vegada és la definitiva?
Hi ha gent que ha aconseguit sortir d’això sola, sé que és difícil i que no passa res per demanar ajuda, però realment, en el punt en el que em trobo (que sóc conscient) “em curaré” si poso de la meva part, no si els meus pares o una persona externa em controla. A vegades és necessari tocar fons per comprendre que hi ha coses que han de canviar, i crec que jo he tocat fons, ara tinc clar que vull sortir d’això, i per tant si m’esforço ho puc aconseguir.
Que penseu? Després de l’anterior consulta tinc molts dubtes, el meu cap no para de donar-li voltes i no sé que fer. Ho intento per última vegada, aquesta vegada sent diferent i si no funciona ja demano ajuda i ho explico als meus pares? Per intentar-ho no perdo res i en canvi potser m’estalvio tot aquest marrón.
Moltes gràcies, de veritat que les vostres respostes m’ajuden a aclarir les meves idees i poder prendre una decisió.
Laia Reventós

Hola de nou!
Si els viatges no es poden aplaçar perquè ja ho tens tot tancat, doncs és clar que no pots fer-hi res, però has de saber que per molt que te'n vagis a l'altra punta del món, tu seguiràs amb les mateixes inseguretats respecte el teu cos i el menjar. és més, el fet d'estar fora i davant la incertesa del que hi haurà de menjar, augmenti la teva preocupació per aquests temes. Així doncs, sigues conscient d'aquests pensaments i mira-ho de compartir amb els teus companys de viatge per a que no ho hagis de portar tu sola.
No és tan fàcil dir "prou, fins aquí" i deixar d'obsessionar-se. Es requereix un treball psicològic i emocional, i el tractament és la única via que et pot ajudar i recuperar-te. Em sap greu, però per tu mateixa és bastant difícil que facis desaparèixer aquests pensaments obsessius respecte el menjar. Deixa't aconssellar per professioals que saben què fer en aquestes situacions. O bé, pots anar a L'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia C/Mallorca 198 a informar-te i explicar la teva situació amb total llibertat i sense cap mena de judici. És un servei gratuït que serveix per orientar-te. Pots trucar al 93 454 91 09.
Ja que estàs en un punt de consciència i coneixement de la teva situació, jo t'animo a ser valenta i contactar amb aquesta associació que de ben segur t'ajudarà i no perds res. Veuràs com és un espai de confiança i on pots explicar lliurement el que et passa.
Sigues forta, sé que és una època molt complicada per tu i segurament pels que t'envolten ja que et deuen veure patir. Tu segueix endavant i fes algo al respecte. Busca ajuda. ja ho estàs fent! :)
I recorda, no tot es redueix a un físic i al control del menjar. Hi ha moltes coses boniques en aquesta vida i no les podrem veure si tenim els ulls tancats. Hem de gaudir dels moments que ens brinda la vida i poder gaudir del menjar, els viatges, la família i la salut sense haver-nos de preocupar per si ens queda bé un banyador o tenim cel·lulitis. VIU :)
Espero haver-te ajudat de nou guapa,
Laia Raventós,
Psicòloga.