He de triar en base a "qué vull estudiar" o a "de qué vull treballar"?
Estic a punt de fer la selectivitat, com molts altres adolescents deprimits ':D, i estic intentant mirar quina carrera hauria de fer l'any que ve.
No tinc una passió, no tinc una vocació vital, per això em costa triar a qué em vull dedicar. Ja he fet molta introspecció, ja he provat moltes opcions i n'he descartat moltes altres. Després de donar-li moltes voltes he acabat amb dos opcions completament diferents: Disseny industrial i Psicologia.
La qüestió és que Disseny Industrial em sembla que podria gaudir-lo com a estudi, i que realment m'ho passaria prou bé aprenent (en el lloc, ns). Això sí, pel que he llegit, les sortides laborals semblen molt repetitives i avorrides pel meu gust. Tot i això, no hi ha res que em digui que quan acabi la carrera treballi de res relacionat amb això XD i si ho faig potser m'agrada i tot.
Paral·lelament, no tinc clar que m'interessi especialment estudiar Psicologia, però fa un temps que em crida molt l'atenció "sexologia" i és una de les maneres per arribari. Realment no sé si realment m'agradaria ser sexoleg o és una afició de les meves que em duren 2 dies. Apart d'això, tampoc sé molt bé com és REALMENT dedicar-s'hi. Aquestes coses no les saps fins que no t'hi trobes.
Quan penso en fer Disseny Industrial penso que no ho vull fer, que no m'agrada. Llavors m'adono que la nota de tall és alta i que, tot i que la podria aconseguir, si no ho faig i no hi vaig, no per no voler, sinò per no poder, em sento que era el que hauria d'haver fet. Com una premonició de la frase "No saps el que tens fins que no ho perds".
Vaja, d'aquí dos setmanes faig la selectivitat i després m'he d'inscriure a les universitats, i no sé si sentrar-me en gaudir en el present o en el futur. Realment tot és molt incert.
Moltes gràcies per tot el que feu <3 (; - ;)
Estrella Dorca

Hola!
Tens tota la raó, el tema d'escollir una carrera és bastant complicat, ja que sovint es veu com una aposta per tota la vida.
Sincerament, busca alguna carrera que et vingui de gust estudiar, que tinguis ganes de conèixer i que t'ho puguis passar bé aprenent. Després ja veuràs quines sortides professionals hi ha i com busques la feina que t'agrada, no creus?
Jo t'animo a fer disseny, sembla que et ve molt de gust!
i si llavors no t'agrada... sempre pots demanar un canvi d'expedient i fer psicologia (o qualsevol altra carrera que t'interessi en aquell moment)
També et recomano que ho parlis amb els teus amics, pares i professorat, coneixen els teus gustos i et poden orientar una mica millor ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico